Anonym (Kim) skrev 2024-04-09 17:01:19 följande:
Lönen spelar ingen som helst roll. Grabben finns och i går i mannens bagage. Visst känns det rätt knepigt att det kom just i nuläget. Sniket planerat från mannens sida. Det jag vänder mig starkt emot är att jag uppfattar det som om hon inte vill ha något alls med grabben att göra. Han ingår i flocken han med. Hon får lösa sin arbetsplats på annat sätt.
TS måste ingenting. Hon skriver redan i sitt första inlägg att hon aldrig skulle ha flyttat ihop med sambon om hon hade vetat att 20-åringen skulle bo med dem. Det är inget man räknar med, vuxna barn förväntas flytta hemifrån. Sen kan oförutsedda saker hända, men att söka utbildning på pappans ort utan att fixa annat boende, är knappast oförutsett. Särskilda behov eller ej.
Ändå har TS skrivit att han är välkommen, men då får han ta det som det är. Det finns inget sovrum till honom. TS behöver sitt arbetsrum. Så är det bara. Det finns inget mer att diskutera.
Alternativen som återstår är alltså följande:
1) Sonen sover på soffan tills det löser sig med annat boende.
2) Sonen hittar boende innan utbildningen börjar och flyttar dit direkt.
3) Pappan flyttar till eget, där även sonen kan bo. Han och TS fortsätter som särbo eller gör slut.