• Anonym (F)

Han vill att sonen ska flytta in

I grunden har sambon flyttat in hos DIG, så därför har du rätt att säga nej. Även om ni hade något gemensamt så väger ett nej alltid tyngst.

Han får skaffa eget boende åt sig och sonen, eller betala boende för sonen ur egen ficka.

• Anonym (F)
    Anonym (Au) skrev 2024-04-07 17:20:46 följande:

Hade nog själv blivit lite besviken om mitt autistiska barn blev nekad att bo hos mig för att min sambo inte ville det. Barnen ingår ju i köpet och vill man inte så är det bättre att vara särbos . 

Barn som redan var inplanerade ja, inte såna som egentligen ska flytta hemifrån. Eller möjligen till ett boende i det här fallet.
  • Anonym (F)
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-07 20:46:39 följande:
    Jag behöver helt enkelt rummet för att kunna sköta mitt jobb.
    Vad jobbar du med...? Varför inte på din arbetsplats? Vad behöver du så mycket utrymme till som ett helt rum?
  • Anonym (F)
    Anonym (Jag) skrev 2024-04-09 12:08:25 följande:
    Vad menar du med "på din arbetsplats"? Det rummet ÄR min arbetsplats. Vad jag jobbar med är helt irrelevant.
    Det är högst relevant eftersom man undrar om du verkligen behöver rummet eller inte. Är du egenföretagare eller jobbar du på distans eller vad? Och varför så känsligt att besvara frågan?
  • Anonym (F)
    Anonym (Alexandra) skrev 2024-04-09 12:42:09 följande:
    Varför skulle det vara så absurt att behöva ett kontor för att kunna jobba? Alla kan inte bara ha en laptop på köksbordet, utan behöver mer utrymme än så. Kan ju också vara rimligt att kunna ha ett rum att kunna stänga in sig i, för att kunna vara ifred bl.a. för möten. 

TS kan ju också vara egen företagare, så kontoret i lägenheten är den enda arbetsplats hon har.
    Kan hit och kan dit, man kan också svara på frågan så att de i tråden vet hur situationen ser ut.
  • Anonym (F)
    beli skrev 2024-04-09 13:28:07 följande:
    Dags att du får reda på att vi är mååånga som jobbar hemifrån och inte har nån annan arbetsplats att gå till. Själv har jag jobbat hemifrån i snart 20 år.

Har man eget företag och behöver en massa material för att kunna jobba så behöver man ju ett helt rum. Det finns hundratals olika yrken.

Jag förstår TS till fullo. Jag hade blivit arg och besviken på min sambo om han betett sig så. Klart du inte ska vika dig, TS!
    Men WOW, TACK för den helt nya informationen! Hade INGEN aning att man kunde jobba hemifrån! Tomte
Svar på tråden Han vill att sonen ska flytta in