Inlägg från: Anonym (Nina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nina)

Gravid 40 +, BF 2024-2025?

Hej på er, 
    förstår att det är mycket känslor Rosa, hoppas du o din man kommer enade genom detta. Jag är också i vecka 5 och följs gärna åt :) fyller 45 i år så detta var en överraskning för oss men en välkommen sådan. Om det går vägen vill säga. Också nyfiken på skillnaderna jf med tidigare, har inte varit gravid sen jag var 26..!  än så länge mår jag bra så håller tummarna att allt går som det ska :)

• Anonym (Nina)

Vad skönt att du mår toppen än så länge :) Jag har blivit tokförkyld, har inte varit så förkyld på många år :( så de senaste dagarna har jag bara försökt ta det lugnt o hålla nere febern, par dagars ledighet från jobbet kom riktigt lägligt! 

Är tidigt i vecka 5 ännu och känner mest spända bröst, lätt molvärk och lite illamående på kvällarna.  Ändrat smak och luktsinne också o en känsla av att vara lite off, men det kan bero på förkylningen också såklart. Än så länge känns det ungefär som förra gången 2005, galet länge sen det var! Tog ett digitaltest i förrgår som visade 1-2 veckor men då hade det också bara gått ett par timmar sen senaste toabesök. Hoppas allt utvecklas rätt, vi får väl äta vår folsyra o hålla tummarna :) 

barnmorskan ska jag träffa 22/5, har du fått en tid än?

kram 

• Anonym (Nina)

Förresten - grattis till dig med Rosa :))

• Anonym (Nina)

Så skönt för dig att vara väl inne i vecka 10, hoppas allt går bra även kommande veckor :) jag är bara i 4+4 och börjar tro att det blir missfall här. Jäkla clearblue digitaltest! Plussade i onsdags på BIM och ett av testen jag tog då var ett digitaltest. Imorse testade jag igen och den visade ff 1-2 veckor, blev helt förkrossad. Vet att det bara gått 4 dagar men vid en normal graviditet borde den väl ha slagit om till 2-3? Försöker att inte tänka på det, har inga symptom på att ett missfall är på g och har aldrig upplevt ett så har inget att jämföra med. Men inser att jag nog kommer vara en orolig själ lika länge som jag är gravid, så var det absolut inte vid mina tidigare graviditeter för länge länge sen. Så mycket som känns annorlunda nu! Håller tummarna för oss alla :)

Svar på tråden Gravid 40 +, BF 2024-2025?