Inlägg från: Anonym (Rosa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosa)

Gravid 40 +, BF 2024-2025?

Ett tag sen nån skrev men jag prövar! Behöver skriva av mig.
    gravid 40 år, låg en gång vilket i efterhand jag kan se va flera dagar innan när jag tror äl kan ha varit. så mkt känslor främst pga att mannen inte vill detta. Trodde inte jag va gravid inga symtom direkt, har mer pms i vanliga fall sen fick jag bruna flytningar och väldig molvärk nån dag innan bim så tänkte mensen va på gång men den kom inte. Den är aldrig sen, Så fick för mig o ta ett test och det blev positivt efter 10 sek blev så förvånad, tog digital samma dag som visade gravid 1-2. Bruna flytningar fortsatte nån dag till och är nu borta men känner inte att jag kan lita riktigt på graviditeten kanske ett fördröjt missfall. Men är jag gravid så är jag i v 5 nu
    hur går det för dig?😊

• Anonym (Rosa)
    Hannis1983 skrev 2024-04-07 12:13:39 följande:

Absolut! 
    Jag har BF i september. 

Hej och grattis!
    Hur mår du som kommit en bra bit i graviditeten? Har det varit stor skillnad nu mot tidigare, tänker pga åldern?
    läser man om graviditet vid 40 så är det ju inte mkt positivt från vårdens sida iaf. 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Nina) skrev 2024-05-09 17:01:35 följande:

Hej på er, 
    förstår att det är mycket känslor Rosa, hoppas du o din man kommer enade genom detta. Jag är också i vecka 5 och följs gärna åt :) fyller 45 i år så detta var en överraskning för oss men en välkommen sådan. Om det går vägen vill säga. Också nyfiken på skillnaderna jf med tidigare, har inte varit gravid sen jag var 26..!  än så länge mår jag bra så håller tummarna att allt går som det ska :)

Grattis till graviditeten! Hur mår du? Jag mår väldigt bra just nu (vet att det kan vända snabbt) sjukt ömma bröstvårtor, lite lätt illamående ibland, inte så hungrig, väldigt pigg och glad mycket mer energi och bättre humör än som ogravid 😁
    tog nytt digitalt idag v 4+4 som visade 2-3 veckor och inga mer bruna flytningar så kanske fortlöper det som det ska men funderar på att boka ett tidigt vul privat lite längre fram.
    har du ringt barnmorskan?
  • Anonym (Rosa)
    Hjortsö79 skrev 2024-05-17 15:00:32 följande:

Hej på er, hoppas allt är bra? Har inte varit aktiv här några dagar men tänkte ge en lite uppdatering.

Fick ju ff gravid 1-2 på mitt clearblue i söndags i vecka 4+4, ungefär samtidigt som jag blivit frisk från en förkylning och kände mig mindre gravid på nåt sätt. I måndags började jag få bruna flytningar, inte mycket men ändå så jag oroade mig. Ringde bm som uppmanade mig att åka in om det blev värre. Igår kväll var det då riktigt blod på pappret, ff bara lite men eftersom jag Även känt konstiga små stick i vänster sida åkte vi in till akuten. Fick ett väldigt bra bemötande, det togs prover och de konstaterade att jag är gravid men kunde inte se något på vul trots att jag nu borde vara i vecka 5+1. Så jag fick åka hem o invänta nya prover för att utesluta utomkvedshavandeskap vilket jag verkligen hoppas det inte är!

Nu har jag loggat in i min journal och ser att hcg endast var 57 igår kväll. Det känns som spiken i kistan men en liten lättnad ändå att få se svart på vitt vad jag misstänkt i nästan en vecka. Läser det som att jag fått missfall, håller tummarna att det inte är något värre. Men jag blöder ingenting och har heller inte ont, hoppas att allting ger med sig naturligt och hyfsat smärtfritt, vill inte gå runt såhär i dagar, kanske veckor innan graviditeten stöts ut :( 

Jag kan ge er en ytterligare uppdatering om det händer nåt men just nu känns det som att vår lycka blev kort. Det var väl inte meningen denna gång, kanske lyckas vi igen, kanske inte. Oavsett är kärleken störst av allt och jag är säker på att livet blir bra även utan vår sladdis. 

stor kram till er alla och lycka till därute <3 

Nej så tråkigt ???? men samtidigt skönt att ha kollat upp det då du haft det på känn. Hoppas det blir en lyckoträff snart igen för er. Kram
  • Anonym (Rosa)
    DetLillaMolnet skrev 2024-05-12 18:03:45 följande:

Har inte varit inloggad på ett par dagar men ser att vi fått tillökning i vår lilla grupp. Så roligt! Håller tummarna för att allt ska gå bra för alla mammor <3.

Jag mår som mitt emellan mina två tidigare graviditeter, inte lika pigg som vid första men inte lika trött som vid andra. Fast mår illa för första gången.

Gjorde ett UL i vecka 8 och fick se lilla hjärtat picka:) (jag bokade av ett VUL i 6+0 för att slippa onödig skrämselhicka). Så nu är nästa orosmoment istället NIPT-test som jag gör privat för att slippa vänta på besked om ev. kromosomavvikelser så himla länge. Nu är jag mitt i vecka 10.

Härligt med ett stort steg på vägen att se hjärtat slå.  Har du gjort NIPT nu och väntar på svar? 
Svar på tråden Gravid 40 +, BF 2024-2025?