Inlägg från: DetLillaMolnet |Visa alla inlägg
  • DetLillaMolnet

    Gravid 40 +, BF 2024-2025?

    Hej!

    Jag är 41,5 och har nyss plussat, oplanerat.

    Har två barn sedan tidigare, ett missfall efter 40. Nu hoppas jag, men vågar inte alltför mycket, på att sladddisen vill stanna kvar i magen.

    Några fler där ute som vill följas åt?

    Jag har BF i december 2024 om det går bra denna gången.

  • Svar på tråden Gravid 40 +, BF 2024-2025?
  • DetLillaMolnet

    Har inte varit inloggad på ett par dagar men ser att vi fått tillökning i vår lilla grupp. Så roligt! Håller tummarna för att allt ska gå bra för alla mammor <3.

    Jag mår som mitt emellan mina två tidigare graviditeter, inte lika pigg som vid första men inte lika trött som vid andra. Fast mår illa för första gången.

    Gjorde ett UL i vecka 8 och fick se lilla hjärtat picka:) (jag bokade av ett VUL i 6+0 för att slippa onödig skrämselhicka). Så nu är nästa orosmoment istället NIPT-test som jag gör privat för att slippa vänta på besked om ev. kromosomavvikelser så himla länge. Nu är jag mitt i vecka 10.

  • DetLillaMolnet

    Jag gick i Clearbluefällan för några veckor sedan och läste sedan, väldigt orolig, andras kommentarer om att veckoindikatorn är typ skräp. I vart fall är den ofta missvisande.

    Jag hade en drös med billiga tester hemma och kollade hur färgen mörknade bit för bit. Ett och annat test var lite annorlunda, men på det hela såg jag en utveckling i rätt riktning och bestämde mig för att nöja mig med det.

    Ja, skönt med vecka 10 (dvs inne på den tionde, inte fulla too än). Men så klart kommer det alltid nya nojor när de gamla är undanröjda. Min kropp har aldrig förstått självmant att den ska sluta vara gravid, varken vid de två friska graviditeterna eller missfallet för ett år sen. Så det känns som att bara ultraljud är säkra kort. Och kromosomerna såklart. Jag beställde ett privat NIPT nu på fredag så om 2,5 vecka lär jag få ett hyfsat pålitligt besked. Ville inte vänta på KUB.

  • DetLillaMolnet

    Ja i början är det verkligen en dag i taget! Steg ett blir kanske att hitta ett hjärta? :)

    Jag tror att risken att få hög risk på KUB bara pga ålder är rätt stor. Då får man ju NIPT gratis om man väntar och det är mer träffsäkert (men inte helt). Men jag ville inte vänta eftersom det skulle bli så himla sorgligt att få reda på efter 14-17 veckor att något är snett :(.

    Tack för tummar!

  • DetLillaMolnet

    @Hjortsö79 Vad ledsamt att höra. Ta hand om dig! Vi hoppas på ett snart plus igen<3.

    @Anonym(Rosa) Ja, har gjort NIPT och väntar på svar. Bebben lever och ser pigg ut men det blev inte lättare ändå, nu har jag kromosomnoja deluxe. Senast nästa fredag dvs knappt 2 v får jag resultat.

    @Spökplumpan välkommen, jag hade aldrig kunnat hålla mig en hel helg, hoppas på plus!

Svar på tråden Gravid 40 +, BF 2024-2025?