Gravid 40 +, BF 2024-2025?
Absolut!
Jag har BF i september.
Absolut!
Jag har BF i september.
:)
De är 7 och 9. Har du barn sedan innan?
Om jag ska jämföra mina tre tidigare barn som kom när jag var 24, 30 och 33 så är det ingen större skillnad alls. Illamåendet denna gång verkar dock inte vilja ge sig, men kräktes i 21 veckor med första så han leder än så länge haha. Tampas med en hemsk foglossning men det har jag haft med alla utom första så skulle inte säga att det är någon skillnad. Enda skillnaden är att jag löper ökad risk för havandeskapsförgiftning så äter medicin. Men enligt min barnmorska har det inte med åldern att göra utan andra orsaker som man i mina tidigare graviditeter inte tittat på 😃
Hej på er, hoppas allt är bra? Har inte varit aktiv här några dagar men tänkte ge en lite uppdatering.
Fick ju ff gravid 1-2 på mitt clearblue i söndags i vecka 4+4, ungefär samtidigt som jag blivit frisk från en förkylning och kände mig mindre gravid på nåt sätt. I måndags började jag få bruna flytningar, inte mycket men ändå så jag oroade mig. Ringde bm som uppmanade mig att åka in om det blev värre. Igår kväll var det då riktigt blod på pappret, ff bara lite men eftersom jag Även känt konstiga små stick i vänster sida åkte vi in till akuten. Fick ett väldigt bra bemötande, det togs prover och de konstaterade att jag är gravid men kunde inte se något på vul trots att jag nu borde vara i vecka 5+1. Så jag fick åka hem o invänta nya prover för att utesluta utomkvedshavandeskap vilket jag verkligen hoppas det inte är!
Nu har jag loggat in i min journal och ser att hcg endast var 57 igår kväll. Det känns som spiken i kistan men en liten lättnad ändå att få se svart på vitt vad jag misstänkt i nästan en vecka. Läser det som att jag fått missfall, håller tummarna att det inte är något värre. Men jag blöder ingenting och har heller inte ont, hoppas att allting ger med sig naturligt och hyfsat smärtfritt, vill inte gå runt såhär i dagar, kanske veckor innan graviditeten stöts ut :(
Jag kan ge er en ytterligare uppdatering om det händer nåt men just nu känns det som att vår lycka blev kort. Det var väl inte meningen denna gång, kanske lyckas vi igen, kanske inte. Oavsett är kärleken störst av allt och jag är säker på att livet blir bra även utan vår sladdis.
stor kram till er alla och lycka till därute <3