Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

    Betalning för fritidshus

    Rimligt är att du inte betalar mer än max hälften för fritidshuset. Hon får sälja om hon inte har råd.

  • Anonym (F)
    Jävlars1025 skrev 2024-04-06 11:26:05 följande:

    Ja det är väl så jag tänker också. Samtidigt år det ju synd. Hoppar jag av detta så kommer stället bli totalt glädjelöst för henne och endast kosta pengar. Jag har efterfrågat driftkostnader dessutom har hon spritt på ön att jag är snål, det är otrevligt.


    Ja, det är synd men det är liksom hennes livsresa, hennes förluster som hon måste ta. Antagligen hade hon behövt sälja för länge sedan om du inte hade chippat in. Sedan att hon snackar skit om dig är faktiskt i mina ögon oförlåtligt. Har hon dig som extrabörs eller....?
  • Anonym (F)
    Anonym (Båt) skrev 2024-04-06 13:34:29 följande:

    För att det är nästan som drivskostnad. En utgift för boendet. Bara drivskostnader blir kanske lite, fast lägg ihop allt du bidragit med genom jobb etc så blir det kanske mycket nog tillsammans med drivskostnader. Det kostar massor om du skulle hyra eller köpa ett ställe själv så något ska du ju betala för nyttjandet. 


    Sätt er ner och räkna plus och minus för att finna en lösning. Men att du säljer ditt boende är inte en lösning. 


    Näe, antingen är det eller inte. Inte nästan. Och räntan är på lånet som kvinnan tagit för att äga huset så det ska ts faktiskt inte betala av på hennes lån.
Svar på tråden Betalning för fritidshus