-
Är du en mansgris? Eller varför ska pappan bestämma och mamman foga sig? Och acceptera pappans val? Varför kan inte pappan acceptera mammans val? Som baseras utifrån dotterns intresse och dotterns bästa. Varför vill inte pappan sin dotters bästa? Det låter snarare som en pappa som är hämndlysten och vill försöka obstruera makt. om dottern är 12-13 år börjar de själva välja var de vill bo, vilken dotter vill bo med en pappa som inte ens kan respektera barnets önskan? låter som ett praktarsel till pappa om du frågar mig.Anonym (Beror på) skrev 2024-04-05 21:47:46 följande:Skratta på du. Ja, det är barnsligt hämndbegär från din sida om du nekar exets skolval bara för att han nekar dotterns, förstår du inte det själv...? Resten av ditt inlägg visar varför ni inte är tillsammans längre, varför ni inte kan kommunicera och att jag tydligen slog huvudet på spiken med min gissning kring din personlighet. Vilken tur att pappan har rätt att sätta ner foten kring skolvalet iaf.
-
Anonym (Beror på) skrev 2024-04-05 22:21:07 följande:Kvinnor kan nog inte vara mansgrisar... Det är inte frågan om att mamman ska foga sig, det är frågan om varför hon skulle vägra sitt barn att gå i en bra skola. Enda orsaken som jag ser, eftersom hon vägrar ge något annat skäl, är för att vara obstinat mot pappan för att han säger nej till konstskolan. Vad pappan gör hör inte hit för han sitter inte i tråden så vi kan inte fråga honom, men vi vet ju att han inte vill godkänna den iaf. I hans fall verkar det inte handla om hämnd, iaf inte utifrån ts beskrivning, utan att han anser att det är en skola för förlorare. Det räcker faktiskt som skäl, måste inte vara hämnd.
Så pappans åsikt om skitskola eller ?bra skola? är viktigare än mammans åsikt om barnets bästa?
du retar upp dig på huruvida föräldrarna är överens eller ej, men missar poängen, barnets bästa. är det barnets bästa att gå i en skola utan vänner och utan barnets specialintresse? Så jo, din åsikt är att pappans åsikt är viktigare än barnets bästa. En riktig pajas är vad sånt är.
och hur vet du att det inte är hämnd från pappans sida att neka mammans förslag? det kan inte alls korrelera med pappans ointresse att ens börja kolla på högstadieskolor medan mamman redan varit på studiebesök för att undersöka just dotterns bästa.
-
Anonym (Beror på) skrev 2024-04-06 16:23:19 följande:Naturligtvis, men varför skulle hon neka dottern att gå i en bra skola? Det är den biten jag inte får rätsida på. Och vad som står i lagen är fortfarande att det är VH som bestämmer, de behöver inte ta hänsyn till hennes känslor där, eller så får du faktiskt länka till där du läst det.
återigen så är din slutsats att den fantastiska pappan har all rätt att neka en skola som är för barnens bästa. Men mamman får inte neka en skola som inte är för barnens bästa? För pappan minsann också har en åsikt? så pappan är det som har den avgörande rösten? patetiskt. Hoppas du någon gång hamnar i samma sits, så du får se hur kul dey är att vara den snälla fogliga mamman som bara ska acceptera pappan dens allsmäktiges val.
kvinnor som inte bryr sig om barnets bästa har jag inte mycket för alls. slödder kallas sånt