-
Det där ser ju positivt ut! Vågar nog säga grattis! 😍IamGabs skrev 2024-05-01 16:38:39 följande:Jag kunde så klart inte hålla mig. Behöver träna på det där med tålamod! Men, är det historiens svagaste plus man skådar?! Syns något tydligare i verkligheten men är det liksom ?något? //
-
Läkarbesök om 15 dagar nu bara. Då får vi veta resultaten av våra prover. Sambon har inga barn och har aldrig gjort mig gravid heller. Så ska bli spännande att se resultatet av hans spermaprover. Sen jag fick ju barn i 20+ årsåldern med en annan man. Jag är 35 nu, så vet ju inte riktigt hur min fertilitet ser ut nuförtiden heller. Så ska verkligen bli spännande att få veta. Man hoppas ju att vi båda "funkar", men varför tar det sig aldrig då? Sambons skräck är att han har dåliga spermier så att han inte kan få biologiska barn alls. Jag har ju åtminstone fått biologiska barn, men vi längtar ihjäl oss efter ett gemensamt också ❤
-
Vad tråkigt :( Men lycka till nästa gång ❤Snorkfrökenhär skrev 2024-05-01 18:45:21 följande:
Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds).
Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket.
Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket
19977: 24/5 - 2a barnet - 1a försöket
Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket
Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
Tog bort mig från listan, mensen drog igång rejält igår 😆 men jag borde hinna med BIM i slutet av månaden så jag hänger kvar och hejar vidare på er andra och väntar på en ny ÄL!
-
Låter som en jobbig situation :( Har tyvärr inga råd. Men du har kanske rätt i att det behövs ägglossningstester i ditt fall. Lycka till :)Båten skrev 2024-05-02 18:41:59 följande:
Hej,
Har inte varit aktiv här eller i april gruppen då vi kör på beräknat vilket visat sig vara jobbigare än vi tänkt då jag har oregelbunden mens. Enligt beräknat har jag ägglossning idag, 32 dagar efter senaste mensen. Så enligt appen vi använder har jag BIM den 16 maj.
Nu vill jag mest bara klaga lite över alla dessa symptom som är så lika oavsett vart man är i sin cykel. Förra helgen hade jag ägglossnings sekret och ont i tjejmagen och vi fick till den 1 gång då, igår låg vi också då appen som sagt säger att jag ska ha ägglossning idag. Idag har jag också ont i tjejmagen men nu har jag även blodblandad flytning. Och vad/vart man än läser så passar symptomen in på att jag skulle kunna ha haft ägglossning förra helgen och då skulle det kunna vara implantionsblödning nu, samtidigt som det skulle kunna vara ägglossning, samtidigt som det skulle kunna vara att mensen är på g och att vi missat ägglossningen helt. Om det inte går vägen denna gången så ska vi införskaffa ägglossningstester för jag blir tokig.
-
Där fick vi svaret, som jag anade, avvikande, för jag har aldrig haft svårt att bli gravid förr, bara med min nuvarande.... :( Vi har läkarbesök 16/5.
-
Tack för era svar. Är på äl+7 nu på vårt ca 17:e försök. Räknar inte med något denna gången heller. Hoppas vi får hjälp snart.
-
Vi använder glidmedlet Babystart men det har inte hjälpt. Ja vad jag vet är det i regel 2 spermaprov med två veckors mellanrum. Lycka till till er :)bebissugen91 skrev 2024-05-03 16:21:10 följande:Vad tråkigt 😪😪 hoppas det ändå känns skönt att kunna få svar på vad som är "fel". Kanske är fertilitetsglidmedel ett alternativ? Brukar få fart på spermierna.
Brukar man alltid lämna in 2 prover?
Vi har utredning 13/6...
Håller tummarna för er att ni kan lägga upp en plan som känns bra för er. -
Tack ❤ Jag har faktiskt läst det också! Spermierna mår som bäst under dom månaderna :) Kanske för att det inte är för kallt och inte för varmt? Jag vet inte. Men djur parar sig ofta på våren och grönskan slår till på våren :)19977 skrev 2024-05-03 22:04:14 följande:Åh vad tråkigt ❤️ håller tummarna för att det ändå tar sig för er naturligt denna cykeln! Jag googlade mig fram till en gammal artikel från Aftonbladet där det påstods att man har som störst chans att bli gravid mellan mars-maj varje år, så jag håller tummarna för många plus denna månad. 😉
-
Sambons spermier mår inte bra. Så vi lär inte lyckas naturligt. Så himla sorgligt :(
-
Ja, det lär nog behövas IVF, för att hitta dom där få 1 % spermierna som mår bra. Vi har läkarbesök om 11 dagar. Längtar, efter så långt kämpande (ca 17 månader nu). Hoppas det lyckas på nåt sätt iaf, förr eller senare. Min ägglossning fungerar iaf :)Anonym (Morticia 91) skrev 2024-05-05 17:25:39 följande:Så tråkigt besked att få 🥺Hoppas ni får hjälp med alternativ! Kanske IVF?