Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM maj 2024

Anonym (Fundersam) skrev 2024-05-17 18:05:59 följande:

Fick mens med besked idag, så ingen BIM i maj då :/

Det här var första gången i mitt livt jag aktivt försökt bli gravid men inte lyckats. Första barnet var en olika och det andra gick på första försöket. Jag vet ju såklart att det kan ta tid men det känns som att min ålder har börjat spela in nu. 

Skit också! Men ingen konstigt alls att inte lyckas första försöket, men man blir så besviken. Man får bryta ihop lite och sen komma tillbaka och jaga nästa chans 🌸
  • Snorkfrökenhär

Jag är på ÄL+4, har onda, ömma bröst vilket jag brukar få efter ÄL så det är lite som ett kvitto på att ÄL skett. Evighetsväntan på BIM eller nåt spännande symtom jag kan analysera 😆

• Snorkfrökenhär
    nathaliej97 skrev 2024-05-19 20:40:38 följande:

Clearblue digitalt, det rosa testet har jag kört. Funkat bra de två andra månaderna jag kört men inte denna. 

Men skönt att du också tycker det ser ut så enligt tempen, det lugnar lite att någon mer tycker det!

Jag tänker också att du haft ÄL, tempen ljuger inte 😊

Men ÄL-test kan inte alltid visa om ÄL är på gång eller inte. Man kan ju missa stegringen, vissa får bara positivt en viss tid på dagen osv. 

19977 skrev 2024-05-19 22:13:34 följande:
    Åh nu fick jag hopp. Jag har inte tagit något test sedan fredag morgon, men der var då mitt tredje test som var negativt, och har BIM idag. Dock har inte mensen kommit men jag anser inte att den är sen förrän på tisdag. Och det bubblar o har sig inne i livmodern så nog är mensen på gång. Men har verkligen fortfarande hoppet kvar sålänge mensen inte kommit. Men min temp har börjat gå ned så mensen kommer ju självklart vilken minut som helst, vill bara inte inse det?

Låter inget vidare med en sjunkande temp, men den kanske stiger igen, små dippar är ingen fara tänker jag, låter ju lovande att mensen inte dykt upp 😄 Kommer du våga testa nåt? Håller tummarna 😊

• Snorkfrökenhär

Nu är jag inne på ÄL+7 och har under helgen märkt av en massa rinniga flytningar och lite värk kring livmodern, som att det sliter och drar. Säkert bara pms som jag märker av för att jag går och väntar och hoppas att mensen inte tänker dyka upp om några dagar 😆 

Hur går det för er andra? 

• Snorkfrökenhär
    Sanso skrev 2024-05-20 12:17:42 följande:

Spännande att följa den här tråden! Jag är på ÄL+7, BIM-6. Idag blev det brunrosa på toapappret och typ två droppar brunrosa i trosskydd. Självklart hoppas jag på nidblödning men samtidigt känner jag mig inte alls som jag gjorde min förra graviditet.. Då hade jag stickande/pirrande känsla långt ner i magen, lite molvärk och så innan BIM. Nu känner jag ingenting. SÅ drygt att vänta på att ta det där testet alltså haha.. 

Typ samma som mig ÄL+7 men BIM-5 😄 

Helskumt med en miniblödning sådär, låter ju helt klart som en nidis. Jag har dock varit med om liknande en gång utan att vara gravid så man kan ju aldrig vara säker på nånting i den här "cirkusen" 😅

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-20 09:41:37 följande:
    Åh så spännande! 
    Jag har alltid känt molande värk innan bim när jag varit gravid. 
    Nu även förra cykeln, men inte var jag gravid för det 🙈 (tror ju att äl uteblev och därav molvärken). 

Håller tummarna för dig att det är en graviditet! När brukar du börja testa?
    Brukar oftast inte testa före BIM men de gånger jag gjort det har jag testat ÄL+9 eller 10 som tidigast. Får väl se om jag håller mig undan att smygtesta eller om jag är för otålig och nyfiken, haha. De gånger jag varit gravid har jag inte testat förrän BIM passerat med flera dagar, fattar inte hur jag kunde vara så chill?! 😂
  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-05-20 13:18:27 följande:

Är på BIM+1 idag. Hade massa mensvärk igår men ingen mens, idag också mensvärk. Satte i tampong och endast lite rosa på den. Vad sker? 🤷 Kan jag inte bara få en ordentlig mens, herregud man blir ju helt slut 😭

Drygt 😩 

Jag har varit med om att både vara gravid vid pytteblödning på BIM och att mensen bara var segdtartad? är det ingen graviditet vill man ju bara få börja om så jag förstår hur du känner. 

• Snorkfrökenhär
    Sanso skrev 2024-05-20 14:32:50 följande:
    Nej, jag har aldrig haft det. Åhå, hoppfullt! Tack 😃
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 13:15:13 följande:

Typ samma som mig ÄL+7 men BIM-5 😄 

Helskumt med en miniblödning sådär, låter ju helt klart som en nidis. Jag har dock varit med om liknande en gång utan att vara gravid så man kan ju aldrig vara säker på nånting i den här "cirkusen" 😅

Spännande, håller tummarna för oss båda! Eller hur, och dom här dagarna man ska vänta på vad det betyder är såå långa.. 😅

Och så överanslyserar man väl allt 😆 Man får hålla sig sysselsatt så dagarna går snabbare. Kommer du testa före BIM? 
  • Snorkfrökenhär
    Sanso skrev 2024-05-20 16:13:47 följande:
    Verkligen haha 😄 Jag ska försöka att inte göra det, om inte någon av de bekanta symtomen från förra gången skulle dyka upp - då kan jag nog inte låta bli. Du då?
    Samma här, vet inte riktigt hur jag ska göra? beror nog på som du skriver om nåt symtom dyker upp som gör en extra fundersam 😆
  • Snorkfrökenhär
    LillaSam skrev 2024-05-20 16:59:16 följande:
    År också på ÄL+7 men BIM -4/5!
    Hejja oss 😄 Har du några känningar på nåt än då?
Svar på tråden BIM maj 2024