• Sand13

BIM maj 2024

Var tvungen att kolla ifall vi är förbi julmånaden om man blir gravid nu. Min äl är ju troligtvis imorgon vilket ger beräknad förlossning 16/1, enligt äl. Enligt sista mensen blir bf 11/1 :) Har dock en dotter som var beräknad i början av februari, men hon kom 23 januari 😅 Så man vet ju aldrig. Alla mina barn har fötts tidigare än bf. 

• Sand13

Vi har lämnat proverna som vi skulle och har idag fått en tid till läkare på gyn, 16/5. Ska bli spännande att se resultatet. Sambon har ju inga barn och vi har försökt i över ett år. Typ 17 månader, varav 5 månader med hjälp av äl-tester, men det verkar ju inte funka trots det... Nu har jag äl mest troligt imorgon eftersom jag fick positivt äl-test idag. Det ger ju BIM 9/5 så vi hinner ju få veta om vi lyckats eller ej innan läkarbesöket. Sen får bi se hur vi gör...

• Sand13

Fick detta nu imorse. Men fick likadant igår. Så då är ju LH fortfarande högt hos mig. Vilket borde betyda att ägget inte släppt? När räknar man 2 dagar ifrån? 
  • Sand13
    Snorkfrökenhär skrev 2024-04-25 09:09:29 följande:
    Är väl lite olika från person till person men mellan 1-2 dygn efter. För mig har ägget släppt dagen efter ett positivt ÄL-test. Får ofta värk, testet blir negativt. Har tempat tidigare och på så vis kunnat bekräfta när ÄL skett också. 
    Jag har haft mycket äl-flytningar i tre dygn, varav idag också, så gissar på att äl är fortfarande på intåg. Alltså inte skett ännu. Vi ska försöka få till det nån dag till.
  • Sand13
    BIM maj 2024:
    Nathaliej97, 1/5e, 3e barnet, 4e försöket

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Snorkfröken, 4/5, 3:e barnet, försökt för nåt år sedan, startat om nu igen :)

Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    19977: 24/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF.

Utifrån egna känningar och lite beräkningar samt hjälp av äl-tester så tror jag äl är idag och vi fick till det igår och idag. Nu har vi gjort vad vi kan i april. Nu blir det nedräkning fram till BIM som då blir 10/5 :) Lycka till till oss alla ❤
  • Sand13
    Maania skrev 2024-04-27 11:43:23 följande:
    Hej allihopa! 

Jag håller på att flytta och inhandlade för några månader sen storpack av ägglossningstester samt graviditetstester (stickor)

Jag och min man har precis fått reda efter 4 år att vi inte kan bli gravida så jag har ingen nytta av dessa.

Skulle vilja skicka det till någon! Är det någon som vill ha? Skickar endast till en person. Den som skriver först. Gratis. 

Vänliga hälsningar  //
    Beklagar beskedet :( Jättesnällt erbjudande av dig!
  • Sand13

Fler som har passerat äl nu? Hur mår ni? Vilken dag efter äl är ni på? Jag är på äl+3 och känner ingenting. Har varit skengravid många månader, men inget nu. Lite udda att jag inte känner ett dugg nånstans. 

• Sand13
    Pez skrev 2024-04-30 18:18:36 följande:
    Skriver upp mig på listan! Ska börja med syskonförsök. Slutade nyligen med p-piller och det tog 38 dagar innan mensen kom. Tror ägglossningen är i helgen om jag har en cykel som jag brukar utan piller. Sambon är tyvärr bortrest resten av veckan så det blev ett försök idag och sen får det bli efter helgen. Spännande tider! 

BIM maj 2024:

Nathaliej97, 1/5e, 3e barnet, 4e försöket
    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Snorkfröken, 4/5, 3:e barnet, försökt för nåt år sedan, startat om nu igen :)
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    19977: 24/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF.
    Välkommen och lycka till :) Spännande med syskonförsök :)
  • Sand13
    19977 skrev 2024-04-30 21:51:02 följande:
    Åh vad spännande! Om jag var du så hade jag försökt vänta tills mensen är sen, innan jag testar! Det är så tråkigt när man tar test innan BIM som blir negativt, för då finns tyvärr hoppet ofta kvar och så tänker man ?meeen det kanske var för tidigt att testa redan nu?. Då tycker jag det är bättre att bara behöva bli besviken en gång, när mensen kommer, hehe. Men håller tummarna för dig! 😍
    Jag testar dock tidigt ändå, för att hålla koll så att man inte får kemisk graviditet/tidigt missfall. För då behöver man kanske hjälp gällande det. Nu har vi dock redan sökt fertilitetshjälp och har läkarbesök 16/5. Jag har BIM 10/5 så kommer ju veta då om det tog sig nu eller ej. Har inga stora förhoppningar, då det inte tagit sig dom andra typ 17 månaderna. Annars får vi se hur vi ska gå vidare. 
  • Sand13
    IamGabs skrev 2024-04-30 18:36:28 följande:

Bim-4 imorgon. Vad tror ni, ska man våga ta ett tidigt test? Jag vet ju så klart att jag borde vänta till bim för ett säkert resultat men nu börjar jag bli otålig 🙊

Jag hade gjort det, men det är ju bara för jag är testnarkoman haha, samt av den anledningen jag skrev till en annan här i gruppen. Kan vara bra att veta om man får kemiska graviditeter, för får man det ofta kan man ju få hjälp gällande det.
Svar på tråden BIM maj 2024