• fancyr

BIM maj 2024

Idag gick tempen upp lite 🙈 den brukar annars börja vandra ner vid äl 10

• fancyr
    littlewickewire skrev 2024-05-10 08:38:14 följande:

Här kommer en till tempkurva, från appen premom så inte lika tjusig 😅
    Men blir inte klok på den. Först en ökning, sen en dipp, och sen nu en rejäl ökning från igår? Vad kan det betyda?

Den röda linjen är LH-stegringen och den blå är temperatur. 

Kan ju va så att du inte riktigt lyckades ägglossa? 
  • fancyr
    LillaSam skrev 2024-05-10 11:37:25 följande:
    littlewickewire skrev 2024-05-10 08:38:14 följande:

Här kommer en till tempkurva, från appen premom så inte lika tjusig 😅
    Men blir inte klok på den. Först en ökning, sen en dipp, och sen nu en rejäl ökning från igår? Vad kan det betyda?

Den röda linjen är LH-stegringen och den blå är temperatur. 

Fina kurvor ju! Fancyr och 19977 ser lovande ut. Spännande för dig fancyr att tempen inte börjat dippa ännu, hur lång lutealfas har du? Tycker också det ser ut som att du hade ÄL dag 16, 19977. 

svårt littlewickewire, hwr du sovit annorlunda eller tempat senare/tidigare än vanligt? Kanske implantationsdipp?

Jag har 13-14 dagars lutealfas med de flesta på 14 dagar. 
  • fancyr

Äl 12 idag och tänkte testa imorgon på äl 13. om det är negativt ska jag vaccinera mig mot tbe. ville egentligen vänta men vill inte riskera något OM man nu skulle vara gravid. 
    har inte så mkt känningar faktiskt. 

• fancyr

På äl 13 kom det. Efter 6 månaders försök kom vårt efterlängtade plus. Jag gråter och skakar av lycka!! 😭😭❤️❤️ 

sambon har varit iväg över helgen med grabbarna och jag vill överraska honom när han kommer hem och helst barnen med (18 o 12). Har ni några bra tips? 

• fancyr
    Anonym (Morticia 91) skrev 2024-05-12 09:00:01 följande:
    Stort grattis! Så kul Glad
    Tack snälla! 
  • fancyr
    Fjällsockan skrev 2024-05-12 11:55:30 följande:
    Såååå stort grattis! Vi har skrivit i en annan BIM-tråd i början av året sen tog jag en familjeliv-paus. Så glad för din skull! Jag var redo att joina denna tråd men sen kom mitt plus också. Härliga tider! :D 
    Tack sååå mycket!!! Och grattis till dig med 😍😍
  • fancyr
    LillaSam skrev 2024-05-12 13:18:39 följande:
    Wow grattis!!! Så roligt för er!!

tyckte din kurva såg väldigt fin ut haha! 
    Tack snälla! 😊 
    ja nu i efterhand ser den rätt bra ut 😂
  • fancyr
    amiilee skrev 2024-05-13 12:54:27 följande:
    Grattis!! Hur lång lutealfas har du vanligtvis? 😊
    Jag har en lutealfas som är 13/14 dagar lång så det var precis i slutet. Hade tänkt vänta tills efter bim om inte mensen kom för att testa men då vi tänkte åka och vaccinera oss mot TBE så behövde jag veta innan dess... vilket resulterade i att vi nog får vänta för min del med vaccineringen haha. Helt ok! haha
  • fancyr
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-13 13:58:12 följande:
    Stort grattis till plusset, vilken fantastisk känsla! 😍
    Ja det var verkligen sååå härligt!
  • fancyr
    littlewickewire skrev 2024-05-14 06:58:30 följande:
    Tror knappt att det är sant, ett svagt, men fullt synligt, plus på ÄL+10 idag 😮 Kan det vara min tur nu, tredje gången gillt?!

Vågar inte riktigt tro på det förrän strecket blivit starkare (sist, med den kemiska graviditeten plussade jag också tidigt, men det blev aldrig starkare). 
    åh va roligt! hoppas!! ta ett nytt om två dagar :) jag tog två test äl 13, ett testa tidigt och ett normalt, båda blev positiva. nu idag två dagar senare tog jag ett nytt normalt gravtest som hade blivit starkare :) bim-dagen idag :) 
  • fancyr
    LillaSam skrev 2024-05-14 17:49:13 följande:

Grattis!! Vad roligt att så många plussat hittills! 

jag är på ÄL+1 idag. Vi har fått till det helt ok. En gång på ÄL och en gång 4 dagar innan. Eftersom det är första försöker vill vi inte ha göra-barn-sex utan ligger när lusten faller in. Hur ofta ligger ni andra runt ÄL? har varit gravid 2 gånger tidigare och då hade vi sex en gång 5 dagar innan och andra gången 3 dagar innan och på ÄL dagen.

Månaderna har sett lite olika ut. Visste månader har det varit fokus på de 5 dagarna innan äl och maxa medan andra månader har vi bara kunnat göra 2 ggr inom de fertila dagarna. Denna månad när jsg blev gravid hade vi ses på ägglossningsdagen, två dagar innan och sen 5 dagar innan. 
  • fancyr
    Pez skrev 2024-05-15 10:46:29 följande:

Idag kom en omgång ljusrosa flytningar till, molvärken kvarstår. Syns inget på pappret. Nidblödning? Mens på G? När kan an testa tro.. Jag tror imorgon som tidigast. Har inga tidiga test hemma. Mens beräknad om 4 dagar. Känns som jag uppdaterar en dagbok här 😂

Med testa tidigt kan du ta redan nu. är det nidblödning hade jag väntat två dagar. 
    Jag testade på äl 13 med vanligt test som visade plus. 
  • fancyr
    Nostalgitripp skrev 2024-05-15 22:46:23 följande:

Jag har varit galet inaktiv i den här tråden. Det känns som att jag börjar alla mina inlägg med att skriva det. 😂

Som jag har skrivit förr så har jag känt mig rätt modfälld och inte haft speciellt mycket hopp. Jag hade BIM 13/5 (det står 3/5 eftersom någob råkat uppdatera en "gammal" lista, men jag orkar inte ändra nu). Vi var i Spanien 7-14/5 och jag valde att vänta till BIM+1 med att testa mig eftersom jag dels inte litade på min cykel eftersom den varit så oregelbunden efter operationen, dels för att jag ville dricka bubbel den 13/5 som avslutning på semestern. 🙈 Morgonen 14/5, dagen efter BIM gjorde jag mitt test. Jag försökte inte arrangera bilden konstnärligt, vi hade hela handfatet fullt med snäckor på tork som skulle med hem till Sverige, därav snäckorna. 😂

//

Stort grattis nostalgitripp!!!
  • fancyr

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.

Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Anonym4848, 5/5, 2:a barnet, 7e försöket (plussat)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Nostalgitripp, 13/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds) (plussat)
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. (Plussat) 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) (plussat) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Femman, 23/5- 5:e barnet- 3:e försöket.
    LillaSam 24/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Snorkfrökenhär, 26/5, 3:e barnet, 1:a försöket efter långt uppehåll
    Sanso, 26/5, 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
    snowplay970 17/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Leros 24/5, 1:a barnet, 1:a försöket
  • fancyr
    Pez skrev 2024-05-17 16:28:32 följande:

Kunde inte hålla mig, tog ett rfsu testa tidigt mitt i dagen, alltså inte morgonurin. Tycker mig se världens svagaste linje. Ser ni nått?  //

Jag tycker mig se ett svagt streck 😃
Svar på tråden BIM maj 2024