• Sand13

BIM maj 2024

En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

• Svar på tråden BIM maj 2024
  • Sand13
    Anonymcheya skrev 2024-05-05 23:51:09 följande:

Hej, vi försöker med vårt första barn så är väldigt ny med alla olika förkortningar och liknande! 

vi använder NC och enligt appen hade jag ÄL runt 25-27 april, så snart är väntan över innan jag kan testa! 
    har haft stickande känsla i högra sidan i några dagar och även mått illa (mår aldrig illa vanligtvis), och idag har även mina bröst börjat ömma som f*n, tycker även att jag fått mycket flytningar under dagen (?) 

BIM är 9/5 

Välkommen! Då får ni snart veta :) Lycka till! Är det första försöket ni är på?
  • Anonym (Nr 4)

Andra försöket här, 4:e barnet (Sambons andra). bim idag 6/5 men har redan plussat i lördags, dvs på bim -2 med clerablue digital. 
    Kände en molande känsla i livmodern, inte mensvärk utan kände igen det som växtvärk, hade inte tänkt testa så tidigt men köpte ett test ändå och det va positivt. 

• Anonymcheya
    Sand13 skrev 2024-05-06 00:04:51 följande:
    Välkommen! Då får ni snart veta :) Lycka till! Är det första försöket ni är på?

Både ja och nej! 

slutade med preventivmedel i oktober och sen dess har vi varit ?oförsiktiga? men de är va första gången ja körde lh test osv! 

• Snorkfrökenhär
    Sand13 skrev 2024-05-05 17:10:30 följande:

Sambons spermier mår inte bra. Så vi lär inte lyckas naturligt. Så himla sorgligt :( 

Fasiken också :( 

Inte så lätt kanske att tänka att det finns alla chanser för bebis även fast simmarna inte är så många, men det kommer förr eller senare är jag helt säker på. Nu får ni hjälp ♥

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Nr 4) skrev 2024-05-06 01:24:00 följande:

Andra försöket här, 4:e barnet (Sambons andra). bim idag 6/5 men har redan plussat i lördags, dvs på bim -2 med clerablue digital. 
    Kände en molande känsla i livmodern, inte mensvärk utan kände igen det som växtvärk, hade inte tänkt testa så tidigt men köpte ett test ändå och det va positivt. 

Grattis 😍 

• Snorkfrökenhär
    Jag var som du skrev 2024-05-05 21:40:46 följande:

Heeej! 

Första gången jag skriver i en sån här tråd 😁 Första försöket, första barnet med ÄL beräknad 7/5 och BIM 21/5💛
    Pirrigt att bara skriva detta, känns som jag är i framtiden på något vis. (såklart medveten om att det kan ta tid men ändå pirrig känsla att vara på väg..💛)

Anonymcheya skrev 2024-05-05 23:51:09 följande:

Hej, vi försöker med vårt första barn så är väldigt ny med alla olika förkortningar och liknande! 

vi använder NC och enligt appen hade jag ÄL runt 25-27 april, så snart är väntan över innan jag kan testa! 
    har haft stickande känsla i högra sidan i några dagar och även mått illa (mår aldrig illa vanligtvis), och idag har även mina bröst börjat ömma som f*n, tycker även att jag fått mycket flytningar under dagen (?) 

BIM är 9/5 

Vad spännande med första barnet. Lycka till 😍

Jag har två rätt så stora barn men vi är sugna på en sladdis så hoppas på att lyckas med det snart, annars får det vara, är självklart också så nöjd med dem två underbara barn vi har ♥ Men hade varit så kul att få göra denna resa en sista gång!

• Snorkfrökenhär

Min mens är då över för den här gången och ÄL väntas om typ en vecka så nu börjar jakten på ÄL 😅 Fortfarande inte fått hem mina ÄL-test men dom borde komma med posten idag tycker jag... Längesedan jag körde med ÄL-test, lite kul att testa det igen!

• Anonymcheya

Vet inte om jag inbillar mig massor, tog ett vanligt test i morse och de va negativt, men som tidigare nämnt är bim 9/5 så de är några dagar kvar, men i dag har vi suttit extremt mycket på jobbet och jag märkte efter någon timme att jag har sån molande värk i bäckenet? känns som mensvärk men inte lika mycket som min brukar kännas och jag får alltid mensvärk när jag väl fått min mens. Kan detta vara något tro? 

Tar min temp varje morgon pga NC och min temp har gått upp som en raket dem Senaste dagarna, är så nervös för vill verkligen att de ska vara något 😢

• Anonym (Nr 4)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-06 13:49:59 följande:

Grattis 😍 

Tack snälla 🙏 
  • 19977

Jag justerar datum för min BIM i listan (som för övrigt hamnat typ 3 sidor bak i tråden nu 😂). Hade fyllt i 24 maj tidigare, men när jag fyllde i det så hade jag inte fått min mens för denna månad ännu så jag visste inte säkert när BIM skulle bli då. 

Nu är vi 3 st som har BIM 19e!

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF

Svar på tråden BIM maj 2024