• IamGabs

    BIM maj 2024

    Jag ansluter till tråden jag med! BIM 5 maj så nu går jag bara jag överlägger med mig själv om molvärken ÄR något eller inte. Har varit gravid en gång förut och då hade jag noll symptom innan bim. Alla de gånger jag trott att jag varit gravid har jag haft samma känsla som nu?såå känslan är att det inte blev något den här månaden. 


    BIM maj 2024:
    Nathaliej97, 1/5e, 3e barnet, 4e försöket

    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Snorkfröken, 4/5, 3:e barnet, försökt för nåt år sedan, startat om nu igen :)
    IamGabs, 5/5, 2:a barnet, första försöket
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Nostalgitripp, 13/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    19977: 24/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Idaho89: 27/5 -1:a barnet, 8:e försöket (1 kemisk graviditet i februari)
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF.

  • IamGabs
    Snorkfrökenhär skrev 2024-04-30 09:02:51 följande:
    Molvärk låter ju lovande 😄 

    Jag har inte känt något tidigare gånger jag varit gravid förrän efter BIM, men å andra sidan kanske jag då inte heller gick omkring och analyserade allt, haha. 
    Ja det låter ju lovande men jag har samma erfarenhet som du av att inte känna något innan bim. Molvärk så här tidigt och så pass mycket som jag var känns mer som ett inbillat symptom. Äl+9 så det återstår att se framåt helgen 😍
  • IamGabs
    Snorkfrökenhär skrev 2024-04-30 09:49:25 följande:

    Jaha, jag måste ha missat min ägglossning totalt denna månad och att den kom tidigare än vad jag trodde, för jag såg nu när jag var på toan att jag börjat blöda lite smått. får se om det tilltar eller vad detta är. Skit också! 


    Najj! Det kan inte vara en nidis då? Du får hålla oss uppdaterade!
  • IamGabs

    Bim-4 imorgon. Vad tror ni, ska man våga ta ett tidigt test? Jag vet ju så klart att jag borde vänta till bim för ett säkert resultat men nu börjar jag bli otålig 🙊

  • IamGabs
    Sand13 skrev 2024-04-30 23:48:41 följande:
    Jag hade gjort det, men det är ju bara för jag är testnarkoman haha, samt av den anledningen jag skrev till en annan här i gruppen. Kan vara bra att veta om man får kemiska graviditeter, för får man det ofta kan man ju få hjälp gällande det.
    Jag kunde så klart inte hålla mig. Behöver träna på det där med tålamod! Men, är det historiens svagaste plus man skådar?! Syns något tydligare i verkligheten men är det liksom ?något?
  • IamGabs
    19977 skrev 2024-04-30 21:51:02 följande:
    Åh vad spännande! Om jag var du så hade jag försökt vänta tills mensen är sen, innan jag testar! Det är så tråkigt när man tar test innan BIM som blir negativt, för då finns tyvärr hoppet ofta kvar och så tänker man ?meeen det kanske var för tidigt att testa redan nu?. Då tycker jag det är bättre att bara behöva bli besviken en gång, när mensen kommer, hehe. Men håller tummarna för dig! 😍
    Alltså, du har helt rätt egentligen. Kunde inte riktigt hålla mig dock 🙊. Ska ta ett nytt test om
    några dagar för jag får typ inte grepp om resultatet på det från imorse. Det är ju två linjer, men är det tillräckligt eller bara ett spökstreck?! Ska ha is i magen nu så jag får ett tydligt resultat nästa gång 😂
  • IamGabs
    Sand13 skrev 2024-05-01 20:35:46 följande:

    Läkarbesök om 15 dagar nu bara. Då får vi veta resultaten av våra prover. Sambon har inga barn och har aldrig gjort mig gravid heller. Så ska bli spännande att se resultatet av hans spermaprover. Sen jag fick ju barn i 20+ årsåldern med en annan man. Jag är 35 nu, så vet ju inte riktigt hur min fertilitet ser ut nuförtiden heller. Så ska verkligen bli spännande att få veta. Man hoppas ju att vi båda "funkar", men varför tar det sig aldrig då? Sambons skräck är att han har dåliga spermier så att han inte kan få biologiska barn alls. Jag har ju åtminstone fått biologiska barn, men vi längtar ihjäl oss efter ett gemensamt också ❤ 


    Skönt att ha ett läkarbesök inbokat och att ni förhoppningsvis får svar som kan hjälpa er framåt ❤️. Du får hålla oss uppdaterade! 
  • IamGabs
    19977 skrev 2024-05-02 09:47:59 följande:
    Men OMG! Alltså i min värld så är alla streck = en graviditet. Även om strecket dyker upp först efter avläsningstiden gått ut osv haha? Var detta första försöket för er? 😍 Jag vågar nästan säga grattis jag också!!!

    Hur gör ni alla förresten, ligger ni kvar efter att er man har kommit, eller går ni upp direkt efteråt, haha?

    Åh jag tänker också så när det gäller andra, men blir tveksam på min egna förmåga att avgöra om det är två tillräckliga streck eller inte 😂. Ja, första försöket! Vi låg en gång samma dag som jag oväntat fick positivt på äl-stickan och helt jäkla sinnessjukt nog verkar det eventuellt tagit sig. Sambon vet inget ännu utan jag vill passera bim och få ett övertygande plus innan jag berättar. 


    Jag går oftast upp direkt. När han kommit brukar vi oftast avsluta och då vill jag upp och fräscha till mig ☺️ Hur brukar ni göra? 

  • IamGabs
    Sand13 skrev 2024-05-03 11:47:34 följande:
    Där fick vi svaret, som jag anade, avvikande, för jag har aldrig haft svårt att bli gravid förr, bara med min nuvarande.... :( Vi har läkarbesök 16/5. 
    Tufft besked men kanske skönt att veta varför det inte blivit något och kunna få hjälp framåt. Ha nu en fin helg och rå om varandra 💞
  • IamGabs
    Bunny s skrev 2024-05-07 09:19:39 följande:

    Barn nr 3 och första försöket. 
    Blir en sladdis! 
    Hur gamla är ni alla? 
    Känns så ovant hela det här. Var så länge sen sist! 
    Har en blivande 11-åring och 9-åring 😊


    Barn nr 2 här 😍. Jag är 31 år och har en 6-åring sedan innan. Kul att vi är flera som har lite större barn ☺️
  • IamGabs

    Såg att jag fallit bort från listan så jag lägger till och postar på nytt. 


    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF

  • IamGabs
    Nessla skrev 2024-05-08 08:32:31 följande:

    Hej!! Jag tror att jag är gravid?!?! 

    Jag har varit med här på FL sedan Januari men tagit paus i två månader eftersom jag inte orkade helt ärligt. Denna månad är vårt femte försök och idag testade jag postivit på tre tester (relativt svag linje men definitivt synlig och med färg). Ska ta ett digitalt senare idag tänkte jag. Eftersom jag vet hur dte är att vänta vänta vänta på BIM tänkte jag nedan beskriva några lärdomar jag haft från denna cykel:

    1.Jag har en superkort lutealfas (7-8 dagar) men har alltså ändå lyckats bli gravid- Så ni som också har det, var inte oroliga <3 

    2. Fick positivt på BIM+2 (ÄL12). Har inte testat innan detta datum

    3. Mina flytningar/sekret/CM har varit typ helt genomskinliga och ganska rikliga. Har flera gånger trott att det har varit mensen som kommit, men icke.

    4. Denna cykel har jag typ inte haft några symtom alls, men kan beskriva dag för dag nedan

    ÄL+4- Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+5 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+6 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Lite känningar i vänster äggstock vid lunchtid annars inget mer
    ÄL+ 7 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, ett litet hugg eller nästan som en streckning i livmodern på kvällen, annars inget
    ÄL+8 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiite känningar i livmoder men mest som innan mest
    ÄL+9 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiiite känninar i livmodern
    ÄL+10 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Hungrig HELA TIDEN oavsett hur mycket jag äter, Kallsvettig under fotsulor och händer men annars riktigt kall.
    ÄL+11 Ingenting på hela dagen förutom lite mer mensvärk på kvällen
    Äl+12 BFP!

    Hoppas hoppas verkligen att graviditeten fortsätter på ett bra sätt! 


    STORT grattis! Så häftigt 👏🏼 och kul att läsa dina anteckningar om känningar fram till positivt test. 
Svar på tråden BIM maj 2024