Inlägg från: Nostalgitripp |Visa alla inlägg
  • Nostalgitripp

BIM maj 2024

Fick mens idag (fem dagar, för tidigt) så det blir att hoppa in här i majtråden. Jag hade ett utomkvedshavandeskap och opererade bort en äggledare i februari och cykeln är knäpp och nu senast väldigt kort. Jag får gissa BIM baserat på senaste cykeln och sedan uppdatera vid ägglossning. :)

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds) 
    Sand13, 3/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket.
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni).

• Nostalgitripp

Min senaste lutealfas var på 8 dagar, innan dess vet jag inte eftersom det var min första fulla cykel efter att jag opererade bort min äggledare. Jag tänkte faktiskt inte jättemycket på att lutealfasen var kort, jag var mest irriterad över att cykeln var konstig... Fram tills nu när jag såg att min app skickat en varning där det stod att kort lutealfas sänker fertiliteten avsevärt. Nu vill jag typ kräkas. Tänk om det är så här min cykel kommer att se ut nu? Med en lutealfas på 8 dagar är det ju kört för mig. 💔

• Nostalgitripp

Har knappt skrivit i tråden. Har känt mig rätt off och saknat hopp eftersom jag inte haft någon normal cykel efter operationen. Mycket funderingar på om jag ens fungerar med bara en äggledare. Förra cykeln var på 22 dagar med en lutealfas på 8 dagar och det sög ju minst sagt. 

Den här månaden har jag gjort ägglossningstest varje dag och för varje svagt test har hoppet stigit. Kanske blir detta en normal cykel trots allt? Och idag kom den, stegringen! Precis på rätt dag enligt min "gamla" cykel. Även om det inte tar sig den här månaden så är jag ändå glad att jag kanske kan få en normal cykel. Jag ändrar BIM. Vi kommer att vara på Mallorca vid tiden för BIM och det vore ju ett fint semesterminne att få plussa där. ❤️

BIM maj 2024:
    Nathaliej97, 1/5e, 3e barnet, 4e försöket

Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Snorkfröken, 4/5, 3:e barnet, försökt för nåt år sedan, startat om nu igen :)

Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Nostalgitripp, 13/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    19977: 24/5 - 2a barnet - 1a försöket
    Idaho89: 27/5 -1:a barnet, 8:e försöket (1 kemisk graviditet i februari)
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF.

• Nostalgitripp

Jag har varit galet inaktiv i den här tråden. Det känns som att jag börjar alla mina inlägg med att skriva det. 😂

Som jag har skrivit förr så har jag känt mig rätt modfälld och inte haft speciellt mycket hopp. Jag hade BIM 13/5 (det står 3/5 eftersom någob råkat uppdatera en "gammal" lista, men jag orkar inte ändra nu). Vi var i Spanien 7-14/5 och jag valde att vänta till BIM+1 med att testa mig eftersom jag dels inte litade på min cykel eftersom den varit så oregelbunden efter operationen, dels för att jag ville dricka bubbel den 13/5 som avslutning på semestern. 🙈 Morgonen 14/5, dagen efter BIM gjorde jag mitt test. Jag försökte inte arrangera bilden konstnärligt, vi hade hela handfatet fullt med snäckor på tork som skulle med hem till Sverige, därav snäckorna. 😂

• Nostalgitripp

Jag hade 191 olästa inlägg i tråden så jag har bara skummat igenom inläggen. Ser att det är många som plussat ett STORT grattis till er! ❤️

• Nostalgitripp

Tack! 🥰 Det är tredje barnet (har två pojkar på 3 och 13)och vi gjorde vårt första försök i vintras. Det tog sig på första försöket, men v.9 fick jag opereras då fostret fastnat i min ena äggledare. En äggledare fattigare så har min cykel varit helt paj. En 22 dagar lång cykel med en lutealfas på 8 dagar gjorde att jag tappade hoppet lite, men på tredje försöket efter op så blev jag gravid igen. Nu hoppas jag verkligen att det stannar. 🥰

Bunny s skrev 2024-05-16 17:54:42 följande:
    Men så kul! Grattis!! 😍🥰
    Är det första barnet? Hur länge har ni föröskt? Hur gammal är du? 
    Frågorna är många från den nyfikne 😉

Jag planerar tredje barnet, en sladdis. 9 år sen jag fick barn  sist! Snart 37 år och har precis gjort försök 1, ett lite halvdant sådant, som inte lyckades 😊

Har en hormonrubbning och fått hjälp med tabletter förr men tror kroppen funkar som den ska nu med stigande ålder så vi provar det själva nu.
  • Nostalgitripp

Jag anar ett streck! 

Pez skrev 2024-05-17 16:28:32 följande:

Kunde inte hålla mig, tog ett rfsu testa tidigt mitt i dagen, alltså inte morgonurin. Tycker mig se världens svagaste linje. Ser ni nått? 

Svar på tråden BIM maj 2024