Inlägg från: Anonym (förstamamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstamamma)

BIM maj 2024

Hej! Hoppar in här :) Jag har kikat runt lite i dessa trådar men inte skrivit något än men nu testar jag. Jag och min sambo längtar så efter en liten knodd. 

Jag tog ut spiralen för 4 månader men vi har kört skyddat tills nu. Fick mens imorse så beräknad ägglossning runt den 19/4 och BIM runt 2/5. Hoppas också på många plus i maj!!!

förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket 
    Sand13, 5/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket.
    Bebissugen91, 5/5 - 1:a barnet, 9e försöket(utredning bokad i juni)

• Anonym (förstamamma)
    Sand13 skrev 2024-04-08 23:30:20 följande:

Antar att för det inte har kommit så många hit ännu beror på att folk har BIM nu i dagarna. Hoppas på lycka för alla! Men ni som, som jag, inte lyckats ännu får väldigt gärna hänga med mig här inne :) Jag går snart in på 4:e dagens mens, tar rosenrot nu och vet inte om det är därför mensen verkar förkortas, jag blöder knappt längre. Läste att det skulle skynda på ägglossningen också. Och göra ägglossningen tydligare. Och förkorta och stabilisera menscykeln för oss med långa cyklar. Hoppas det, då min är väldigt oregelbunden och ofta lång...

Låter bra om cykeln stabiliserats! Funderar på efter hur många försök man bör testa sådant som rosenrot, funkar det bara för oregelbunden cykel? Min är ganska regelbunden men finns andra fördelar? 

Tror jag precis avslutat min mens idag så nu är det bara nedräkning till ÄL. Funderar på om jag ska börja testa med äl-test. Verkar intressant! Rekommenderar ni något särskilt test?
  • Anonym (förstamamma)

Då har precis mina äl-tester kommit till brevlådan så nu blir det att börja testa. Undrar dock när man ska börja. Har beräknad ÄL 17/4 enligt Flo. Borde jag börja testa nu direkt då?

• Anonym (förstamamma)

Kunde inte hålla mig så testade nu med cb lila och fick blinkade gubbe. Så nu blir det att köra på med sambon!Flört

Svar på tråden BIM maj 2024