Sussi79 skrev 2024-04-07 08:17:24 följande:
Tack för stödet. Grym mamma du har, som har en så tuff frilla.
Till veckan då sker det.
Generellt så känns det som alla ska ha långt hår. Ser i mina barns klasser finns ingen tjej längre som har kort. Vilket det fanns när man själv var yngre.
När man har berättat att man ska klippa sig kort, säger nästan alla "Tänk dig för nu"
För ett litet tag sedan städade jag ur lite lådor och hittade gamla foton på mig. Och lite gamla klassfoton. Jag har en gammal klasskamrat som har haft SAMMA frisyr sedan hon gick i 1:a klass!! Jag skojar inte!!
Själv hade jag inte stått ut.
Jag följde "modet" fram till åttonde klass sen under sommarlovet åkte vi på semester. Det var äckligt varmt och jag traskade iväg till närmaste frisör. Det var andra gången i mitt liv som jag kapade håret kort. Sedan dess har jag haft olika frisyrer beroende på vad JAG har känt för.
Nu har jag hittat en frisör som är helt lyrisk att få träna på olika korta frisyrer på mig och hon får så gott som fria händer. Att jag klär i mitt korta hår det vet jag. Varje ny frisyr som jag dyker upp i är det alltid någon som kommenterar. Kassörskan på ica var nog den som gjorde min dag förra året. Hon kom fram till mig i affären, la sin hand på min axel och utbrast "alltså vet du hur snygg du är i den frisyren".
Gör man saker för sig själv, för att må bra själv, så blir det tusen gånger bättre än om man ska göra det för att följa modet eller för att någon annan ska tycka om en.