En märklig mens
Min förra mens kom en vecka senare än vanligt och pågick någon dag kortare än den brukar. Var också väldigt segstartad och segavslutad. Jag fick för mig att jag var gravid, men testet visade negativt.
Sen dess har jag haft verkliga gravidsympom. Jag har en dotter på 3 år och jag känner mig ganska exakt som i början jag var gravid med henne. Svagt illamående. Viss mat smakar som död och jag får inte i mig den. Det molar svagt men tydligt runt livmodern. Jag är extremt trött och känner mig arg för det mesta.
Nu är det ju så att jag för det första tagit ett test som visat negativt och för det andra så har jag en kopparspiral insatt. Så jag är fullt medveten om att chansen är minimal, om ens det, att jag är gravid. Ändå fortsätter dessa symtom vecka efter vecka.
Och så idag kom mensen igen. En vecka tidigare än väntat om jag utgår från den förra, sena mensen.
Är det någon som haft liknande upplevelse? Det är som att den mensen hoppade ur sin bana men det påverkade inte mensen efteråt.
Förlåt för långt och ganska menlöst inlägg, men jag är så fundersam över detta.
Jag är 40 år, så jag tänker att det kanske är någon slags start på klimakteriet? Redan?
Alltid är min cykel i vanliga fall 28 dagar.
Tack för att du tog dig tid att läsa <3