• Cathariiina

Advokat som försvarade barnens förövare/pappa ska nu vara pappans ombud i vårdnadstvist?!

Det är i alla fall lagligt. Det hade däremot inte varit möjligt för henne att byta sida, och företräda dig i vårdnadstvisten. För övrigt är det väl samma sak hon ska göra nu som i brottmålet, d.v.s. bagatellisera pappans (eventuellt brottsliga) handlingar gentemot barnen. Så det är inget konstigt rent juridiskt.Du kan inte påverka pappans val av advokat. Han tjänar nog på det i och med att hon redan är insatt i ärendet.

Beklagar hela situationen! Mest synd är det om barnen såklart...

• Cathariiina
    Anonym (Sanne) skrev 2024-04-04 16:43:58 följande:
    Om det bara var ett j-o-b-b för henne så hade det varit väldigt mycket skönare. Ingenstans i hennes jobbbeskrivning står det att hon ska bete sig illa mot barn, kladda och smeka på sin klient, blänga ondsint på motpartern när de möts "på byn". Då har hon nog missuppfattat sitt j-o-b-b tänker jag. 
    ...och nu läste jag det här. Ja, då har hon kanske förälskat sig i din exman. Det är fruktansvärt oprofessionellt och mot advokatreglerna, men det händer. Jag känner själv en kvinna som träffade sin man, då han var hennes advokat. Men det dröjde länge innan de blev öppna med sin relation, såklart. 

Men återigen: det skulle vara värre om en advokat skulle bli förälskad i sin klients MOTPART... Det absolut viktigaste är ju att han eller hon hela tiden arbetar för sin klients bästa.
Svar på tråden Advokat som försvarade barnens förövare/pappa ska nu vara pappans ombud i vårdnadstvist?!