• Anonym (Elsa)

Letrozol 2024 - följas åt?

MaryTom92 skrev 2024-05-29 16:19:26 följande:

Hej, 

jag skulle gärna vilja hänga på denna tråd. Jag startade precis min tredje omgång Letrozol. Tåg även ägglossningsspruta vid förra tillfället, så antar att jag kommer göra det även denna gång. 

Tycker att det är ganska jobbigt nu när det börjar bli sommar och man ser mer folk = massa gravida personer och personer med barnvagnar. Andra delar av året blir det inte lika synligt på något vis? 

Aja. Det är bara att kämpa på antar jag. 

Är det någon av er som funderat på att göra akupunktur? Läst endel om det och det verkar som att vissa får resultat av det. 

Jag tycker också det är jobbigt, vet inte om det är årstidsbundet utan går lite i perioder 
  • Anonym (Elsa)

Jag är på omgång två med letrozol, denna gång med dubbel dos. Var på ultraljud igår och hade en ledande follikel på 18,5 mm. Vi får se om det går denna gång :) 
    Längtat efter barn långt innan vi börjat försöka. Känner mig både otålig, förväntansfull och rädd. Rädd för att jag är en sån som tycker det är läskigt med förändringar och barn är ju verkligen en stor grej även om jag önskar det. + lite förlossnings- och graviditetsrädsla på det. Många känslor och tankar. 

Hoppas det går bra för oss alla som längtar och kämpar. 

• Anonym (Elsa)
    Jag får ingen tid för ultraljud, blev nån missuppfattning så jag trodde jag skulle få en tid men det fick jag inte. Har ringt alla gynekologer här och alla har semesterstängt, slut på tider m.m.
    Så nu är frågan, ska man chansa och försöka ändå nu när jag börjat och ätit letrozol i flera dagar? Eller ska man skippa denna cykel? Hur hade ni gjort? 
  • Anonym (Elsa)
    Elin97 skrev 2024-08-07 11:34:44 följande:

Det råkade bli samma för mig, det var bestämt att jag skulle börja på Letrozol denna cykeln men dom hade inte räknat rätt så hon som gör ultraljudet var fortfarande på semester denna veckan och jag behövde få de gjort denna veckan. Men jag lyckades få en tid hos en klinik i en annan stad, så testa det? Googla på fertilitetskliniker i andra städer du kan tänka dig åka till (eftersom vanliga gynmottagningar oftast inte tar emot/ prioriterar dessa typer av ärenden). Det är ju mycket dyrare att gå utanför sin egen region men för mig var det verkligen värt det för nu vet jag att Letrozol fungerat fint och att jag förhoppningsvis får ÄL på fredag. Kostade 1500kr 

Ja jag kanske får prova i en annan stad. Egentligen är jag mest orolig för att der ska vara flera ledande typ så det skulle kunna bli tex trillingar. Men varje gång hittills har det bara varit en ledande. 

Skönt att du fick en tid :)
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-08-07 15:53:59 följande:

Tänkte bara hoppa in igen och ge en uppdatering - jag plussade Skäms

Stort grattis! 😃 Vad underbart!
    Hur många omgångar letrozol körde du? 
  • Anonym (Elsa)

Jag har precis kommit på att jag hade oskyddat sex i helgen medan jag åt letrozol, det hade jag ju fått till mig från gynekologen att man inte fick ha.. Men på cykeldag 5 borde man ju inte kunna bli gravid? Eller? Fan nu blir jag nojig om jag ska fortsätta äta letrozolen eller inte pga detta..  

• Anonym (Elsa)

Tack för era svar. Jag landar också i att det borde vara lugnt :) 

• Anonym (Elsa)
    Idag var jag på ul och hade två stycken i samma äggledare på 18 mm. Så läkaren sa att det ger en ökad chans för att kunna bli gravid men också en ökad risk för tvillingar.

Har det blivit så för er andra med att man har två?
    Har ni ändå försökt då?

Blir ju lite orolig för tvillingar men väldigt glad att chanserna kanske är lite bättre denna gång :) (Tredje försöker med letrozol, dubbel dos).
  • Anonym (Elsa)
    Elin97 skrev 2024-09-02 13:54:46 följande:

Bekräftat missfall..
    Tog ett graviditetstest i helgen efter att ha blött i några dagar och det var negativt. 
    Inskrivning, ultraljud osv är avbokat. 

Någon som har erfarenhet av Provera + Letrozol och vet när man kan börja med dom igen efter ett missfall? 
    Vi vill försöka igen så snart det går och som jag förstår det så brukar man vilja vänta på sin egen mens då det är kroppens signal att den är ?redo? igen. DOCK får jag ju inte mens av mig själv mer än typ 1 gång per år eftersom jag har pcos och vi vill inte behöva vänta på det.. 
    Missfallsblödningen har även slutat. 

Åh så tråkigt :( Stor kram! Jag har ingen erfarenhet så kan tyvärr inte svara..  
  • Anonym (Elsa)

Försök 4 med letrozol (dubbel dos) på gång här 

Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?