• Marie8989

Letrozol 2024 - följas åt?

Får jag vara med här? Har pcos och har tid hos gyn om två veckor och kommer då få letrozol utskrivet Glad

• Marie8989

Åt visserligen pergotime sist jag fick ägglossningsstimulering, men då jag var på ultraljud var blåsan för liten och det skulle troligen inte bli något av det fick jag höra. Fick dock inte komma på ultraljud igen den cykeln då det var julledigt på mottagningen. Men 2 veckor senare plussade jag och fick sen världens finaste pojke Hjärta Så det behöver inte vara kört 

• Marie8989

Som svar till dig Barnlängtan2024 

Marie8989 skrev 2024-10-16 09:51:16 följande:

Åt visserligen pergotime sist jag fick ägglossningsstimulering, men då jag var på ultraljud var blåsan för liten och det skulle troligen inte bli något av det fick jag höra. Fick dock inte komma på ultraljud igen den cykeln då det var julledigt på mottagningen. Men 2 veckor senare plussade jag och fick sen världens finaste pojke Hjärta Så det behöver inte vara kört 

• Marie8989

Kan man be om att gynläkaren skriver ut provera om man har väldigt långa cykler? Har typ 50+ dagar långa cykler och kommer behöver vänta flera veckor innan den eventuellt dyker upp innan jag kan börja med letrozol..

• Marie8989
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-16 13:40:11 följande:
    Jag fick det direkt efter VUL2 eftersom jag hade för långa cyklar och inte visste när mens va på väg :)
    Fint, då ska jag be om att då det utskrivet Skrattande
  • Marie8989
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-16 17:54:08 följande:
    Hallå hej!
    Behöver råd, var som sagt på VUL igår och hade en blåsa på 9, idag hade jag liiiite blodblandad flytning, vad kan det vara? Kan det vara så att ett ägg lossat som de ej sett eller mens på g? Men den borde komma nästa vecka inte nu? 
    Ingen aning tyvärr, kanske du kan slänga iväg ett mejl till din gynekolog? 
  • Marie8989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-10-16 08:43:49 följande:
    Jag tycker också att det är ensamt. Ingen vet förutom min partner.  Jag åt 2,5 mg första gången och hade blivit 17 mm dag 20. När jag sedan fick ökad dos har det varit en eller två runt 18-19 mm runt dag 14 alla tre gångar. Var hos läkaren idag (femte omgången letrozol) o en ledande med beräknad ägglossning om ett dygn. Fick även veta att om det inte tar sig inom ytterligare två gånger nu behövs nog en noggrannare utredning på oss båda och remiss till IVF. Känns väldigt jobbigt men får försöka fokusera på att allt idag såg bra ut med ägglossning om ett dygn så hoppas det är vår tur nu. Tycker också det kan vara svårt att fokusera på jobbet ialf när man kommer så här direkt från läkarbesök. 
    Men 18-19 är väl en väldigt bra storlek? Får man bara försöka 5 gånger med letrozol?
  • Marie8989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-10-16 22:29:58 följande:
    Ja precis, de blev större snabbare när dosen ökades. 
    Dit jag går har de sagt att vanligen gör man ca 7 försök innan man börjar utredning och remiss till IVF. Under utredningen pausar man sen när den är klar och man står i kö till ivf kan man göra försök med letrozol igen. Kan säkert vara olika på olika ställen. 
    Jaha på så vis, ja det kanske är rimligt. Får du ta ovitrelle? Det ska ju hjälpa ägget att lossa Glad
  • Marie8989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-10-16 23:46:37 följande:
    Nej det är inget som jag erbjudits. Har dock frågat om man kan va säker på att jag haft ägglossningar och då har de sagt ja eftersom jag fått en vanlig mens sen. 
    Okej ja då har ju ägget lossat Glad Håller tummarna för att det tar sig denna gång! {#emotions_dlg.flower}
  • Marie8989

Ni som använt letrozol, vilken dag får ni ägglossning? Kollar ni med ultraljud? Tar ni ovitrelle? Glad

Jag ska ta min första letrozoltablett i morgon, hoppas verkligen att kroppen svarar på behandlingen Solig

• Marie8989
    Anonym (Frankie) skrev 2024-11-06 18:00:26 följande:

Jag har kollat ca 7-8 gånger med ultraljud, och jag har fått ägglossning mellan dag 13-16. det beror helt på cykeln, då jag har en 31-32 dagar lång cykel. 

Jag har inte tagit Ovitrelle. 
    jag ska ha ägglossning inom ett par dagar. 

ett tips är att inte stirra sig blind på ägglossnings tester!! blivit rekommenderad att sluta med det & istället Kolla mitt sekret istället efter mensen. När sekretet är som äggvita/trådigt (att du kan ta det mellan fingrarna & det är lite som klister), då är du fertil. det gör att spermierna fastnar/klistra sig fast inför att ett ägg lossar.  Jag brukar ha de flytningarna i ca 4 dagar, när sekretet ändras & blir mer krämigt/vitt så har ägglossningen förhoppningsvist ägt rum. 

Lycka till!! 

Tack för ditt svar! Härligt att du ska ha ägglossning snart, hoppas verkligen att det tar sig! Solig

Jag har provat med ägglossningstest några gånger i mitt liv men aldrig fått något positivt tyvärr. Blir mest en stress tycker jag så orkar inte med det. Får nog precis som du säger försöka tyda sekretet lite mer även om jag tycker det är svårt. Speciellt när man försöker ha samlag däromkring så det blir svårt att se vad som är vad tycker jag DrömmerGlad 
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?