Letrozol 2024 - följas åt?
Får jag vara med här? Har pcos och har tid hos gyn om två veckor och kommer då få letrozol utskrivet
Får jag vara med här? Har pcos och har tid hos gyn om två veckor och kommer då få letrozol utskrivet
Åt visserligen pergotime sist jag fick ägglossningsstimulering, men då jag var på ultraljud var blåsan för liten och det skulle troligen inte bli något av det fick jag höra. Fick dock inte komma på ultraljud igen den cykeln då det var julledigt på mottagningen. Men 2 veckor senare plussade jag och fick sen världens finaste pojke Så det behöver inte vara kört
Som svar till dig Barnlängtan2024
Åt visserligen pergotime sist jag fick ägglossningsstimulering, men då jag var på ultraljud var blåsan för liten och det skulle troligen inte bli något av det fick jag höra. Fick dock inte komma på ultraljud igen den cykeln då det var julledigt på mottagningen. Men 2 veckor senare plussade jag och fick sen världens finaste pojke Så det behöver inte vara kört
Kan man be om att gynläkaren skriver ut provera om man har väldigt långa cykler? Har typ 50+ dagar långa cykler och kommer behöver vänta flera veckor innan den eventuellt dyker upp innan jag kan börja med letrozol..
Ni som använt letrozol, vilken dag får ni ägglossning? Kollar ni med ultraljud? Tar ni ovitrelle?
Jag ska ta min första letrozoltablett i morgon, hoppas verkligen att kroppen svarar på behandlingen
Jag har kollat ca 7-8 gånger med ultraljud, och jag har fått ägglossning mellan dag 13-16. det beror helt på cykeln, då jag har en 31-32 dagar lång cykel.
Jag har inte tagit Ovitrelle.
jag ska ha ägglossning inom ett par dagar.
ett tips är att inte stirra sig blind på ägglossnings tester!! blivit rekommenderad att sluta med det & istället Kolla mitt sekret istället efter mensen. När sekretet är som äggvita/trådigt (att du kan ta det mellan fingrarna & det är lite som klister), då är du fertil. det gör att spermierna fastnar/klistra sig fast inför att ett ägg lossar. Jag brukar ha de flytningarna i ca 4 dagar, när sekretet ändras & blir mer krämigt/vitt så har ägglossningen förhoppningsvist ägt rum.
Lycka till!!