Inlägg från: Barnlängtan2024 |Visa alla inlägg
  • Barnlängtan2024

Letrozol 2024 - följas åt?

Hej!

jag tänkte att jag också hoppar in här, man känner sig så ensam när man inte vill prata om det med andra i närheten..

jag fick letrozol 2,5 första gången. Gav absolut inget. Idag var jag på VUL för andra omgången letrozol 5mg. visade tyvärr inget där heller bara ett blåsa på 9mm..
    ska dit på måndag igen för att se om det växt ytterligare, någon som varit med om det?

Man blir så ledsen, har ej kunnat fokusera på jobbet och det är ju inget man vill gå och skylta om heller. känns för intimt 😞

• Barnlängtan2024
    Marie8989 skrev 2024-10-16 12:12:12 följande:

Kan man be om att gynläkaren skriver ut provera om man har väldigt långa cykler? Har typ 50+ dagar långa cykler och kommer behöver vänta flera veckor innan den eventuellt dyker upp innan jag kan börja med letrozol..

Jag fick det direkt efter VUL2 eftersom jag hade för långa cyklar och inte visste när mens va på väg :)
  • Barnlängtan2024
    Hallå hej!
    Behöver råd, var som sagt på VUL igår och hade en blåsa på 9, idag hade jag liiiite blodblandad flytning, vad kan det vara? Kan det vara så att ett ägg lossat som de ej sett eller mens på g? Men den borde komma nästa vecka inte nu? 
  • Barnlängtan2024

HJÄLP!? Har aldrig fått positivt på ägglossningstest, nu sa min läkare att jag skulle testa i helgen och den blinkar?? Står på pappret att det är Hög fertilitet och att jag ska testa igen imorgon. Hur mycket kan jag lita på det? 🥹
  • Barnlängtan2024
    Anonym (Frankie) skrev 2024-10-21 14:50:59 följande:

Tog ett ultra tidigt test imorse, 3 dagar kvar till beräknad mens. Det var negativt! 😕 

Jag tycker du inte ska ge upp hoppet! Ändå tidigt kan jag tycka 🥰 vänta tills du beräknas få mens!

jag va på Vul Nr2 idag, hade en blåsa på 15,4 mm!!! Hon sa att jag skulle fortsätta testa med CB tills det ger utslag och att vi ska mysa, så det va det första jag gjorde när vi kom hem från jobbet 😬
  • Barnlängtan2024
    Elin97 skrev 2024-11-11 16:02:25 följande:

Tredje gången med Letrozol för oss! 
    Första cykeln blev vi gravida men fick tidigt missfall (v.4+4), efter missfallet fick vi göra ett uppehåll på en månad för att kroppen skulle få återhämta sig innan nästa försök. Andra omgången blev det ingen ÄL, inte en enda äggblåsa som vuxit till sig.. Så nu är vi inne på rond tre och denna gången har jag tagit dubbel dos Letrozol och avslutade kuren imorse så nu håller vi tummarna att detta är vår cykel????🏼

Har varit med här i tråden sedan innan vår första Letrozol kur och det är otroligt skönt att få vara en del av detta forum, att få råd, stöd, tröst och pepp från personer som befinner sig i samma sits! Ni är grymma allihopa här inne!

Hej alla!

Min andra kur med letrozol här, fick ägglossning men det tog inte sig. Fick mens idag men jättekonstigt mens.. lite rosa och nu bara brunt.. BM sa att jag skulle testa igen på onsdag så jag inte är gravid men är på ÄL+16 idag så det borde ha visat sig.. 

hoppas på kur tre! 

har btw alla syntom bla att mina bröst är extrema 😳

• Barnlängtan2024
    Anonym (Hillerudare) skrev 2024-11-11 22:05:21 följande:
    Hej!

Vill inte skrämmas eller något men delar enbart av min erfarenhet och givetvis är allas erfarenhet olika!

Men när dedär händ mig så fick jag positiv graviditetstest, fick rosa på pappret och även sen brunt, 3/4 dagar senare fick jag tidigt missfall.

MEN har även hört från andra att det kan vara implantationsblödning och att gammalt blod sen kommer, så man vet aldrig.

Men mim erfarenhet ledde till missfallet. 

Sen kanske du är låghormon kvinna och det kanske tar tid för din kropp att plussa på en sticka!

Jag fick alltid ömma och större bröst av letrozol behandlingarna men gick över så fort mensen skulle komma🥹😫

Lycka till! Önskar dig all lycka🌸
    Åhh, tack för infot ❤️ 

Hade du blödning efter BIM och ändå testade positiv?

Ja alltså jag har haft ömma bröst sen ÄL. De blir bara större också..
    Jag tror jag hade upptäckt om jag va gravid för jag har testat varje dag sen ÄL+6 🙈 
    Men i det här fallet känner jag typ hellre missfall än inget alls, bara så jag vet att jag KAN bli gravid.. det är så egoistiskt men jag längtar så..

Hmm får ta ett test i övermorgon också.. 
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?