• Smörblomma24

Letrozol 2024 - följas åt?

Hej, hoppar gärna in här också.
    Skönt att dela sin resa med människor som verkligen förstår vad det innebär. Det kan ju bli en del hjärnspöken.. 

Är inne på min andra omgång av Letrozol, denna gång tog jag även ovitrelle (ägglossningsspruta) så borde kunna se om det gått vägen i helgen (tydligen kan sprutan ge falskt positivt upp till 14 dagar efter sprutan)

Lite bakgrund,är 30 år och har inte barn sen innan och har aldrig varit gravid. Slutade med p-piller maj 2023 efter att ha ätit dem i 15 år, regelbunden mens och ägglossning kom ihåg som det skulle men fick sista mensen i november så trodde verkligen man var gravid i december när man också läser om de som plussat sent.  Så efter utebliven mens i december och januari kontaktade jag 1177 men de sa att man måste vänta minst ett halvår med utebliven mens.. Så kontaktade en privat klinik istället där jag gjorde en undersökning samt blodprov som visade mild PCOS. Så fick Letrozol som hjälpte mig med ägglossningen men inte mer än så, så nu är jag inne på nästa omgång. 

• Smörblomma24

Hej, kul att läsa om era resor och få följas åt 🌻
    Är inne på min tredje omgång av Letrozol och var precis på vul där de såg en blåsa på 23mm så ska ta ovitrielle ikväll så förhoppningsvis äl på fredag. Nu skulle jag även ta cyclogest from fredag och 14 dagar framåt. Är det någon som har tagit samma kombination eller testat cyclogest, hur påverkade det er?  

• Smörblomma24
    Hej, ska börja min fjärde omgång av Letrozol nu i veckan. Nu undrar jag om ni äter några speciella vitaminer eller något annat ni fått rekommendation om? 
    Kliniken jag går hos rekommenderade bara Omega-3.
    Så har tagit det, d-vitamin och Folsyra 

Efter varje cykel blir man lite sänkt men finns ju också oändliga saker man hör/läser om att människor testar så känns lite överväldigande 

Önskar fin måndag 🌻
  • Smörblomma24
    littlewickewire skrev 2024-05-13 17:07:44 följande:
    Hej!
    Jag äter Q10 (200 mg), Omega3, folsyra, d-vitamin.
    Sen även magnesium (får märkliga nervryckningar vid ögonen annars, så ej pga vill bli gravid.

Skickat styrkekram till dig, känner igen känslan av att bli sänkt ju mer tiden och cyklerna går 😪❤️

Hej, 
    Tack för att du delade med dig, Q10 ska jag kolla lite närmare på! 
    Har du kört någon d-vitamin ?kur? runt ägglossning eller bara ätit som vanligt? 

Spännande med plusset! Håller alla tummar och tår! 

❤️❤️

Jagälskarsommaren skrev 2024-05-13 17:40:08 följande:

Hej, 

jag kör enbart Omega 3 och Folsyra. Har försökt att bli gravid i snart 2 år och har testat en del- Bisolvonmetoden, Munkpeppar, rosenrot, men inget har hjälpt, så har landat i  att jag jag äter enbart dessa två ovannämnda. 

kände också att det blir för mycket för psyket, när man läser om andra som har testat massa grejer och har fått sitt plus. och såklart vill man testa den med för tänk om ? Det hjälper mig också!!?

Kram! ❤️

Tack, ja men verkligen. Man vill ju som du säger testa allt för att det fungerat för någon men man blir lite tokig. Såg något klipp om att man skulle äta maskrosor och när jag kom på mig själv att överväga det kände jag att det får räcka nu hehe ❤️

• Smörblomma24
    MaryTom92 skrev 2024-05-29 16:19:26 följande:

Hej, 

jag skulle gärna vilja hänga på denna tråd. Jag startade precis min tredje omgång Letrozol. Tåg även ägglossningsspruta vid förra tillfället, så antar att jag kommer göra det även denna gång. 

Tycker att det är ganska jobbigt nu när det börjar bli sommar och man ser mer folk = massa gravida personer och personer med barnvagnar. Andra delar av året blir det inte lika synligt på något vis? 

Aja. Det är bara att kämpa på antar jag. 

Är det någon av er som funderat på att göra akupunktur? Läst endel om det och det verkar som att vissa får resultat av det. 

Håller verkligen med, fick så ont i hjärtat när jag tänker på att vi förmodligen kommer vara ända paret på midsommar som inte har barn. Blir så påtagligt och tydligt vissa stunder. 

Också läst lite om akupunktur men inte testat eller förstått exakt när i cykeln man bör göra det. 

Madelene1989 skrev 2024-05-24 14:59:28 följande:

avslutat tredje omgången med Letrozol och inväntar nu glada gubben.. Hur många gånger ska man försöka med Letrozol innan man ger upp och går vidare med ivf?
    Jag tror att min läkare sa att jag ska försöka ca 7 ggr innan man får gå vidare men detta knäcker ju psyket totalt.

Min läkare sa i snitt 6 gånger, 
    Har avslutat min fjärde kur och fick glad gubbe i måndags så nu väntar vi och håller tummarna. Fungerar det inte nu så ska vi boka tid för att att spola äggledarna samt att min sambo ska lämna prov och även ställa oss i kö för IVF (läkaren trodde att allt tester och spolning redan var klart men första läkaren gav mig bara Letrozol direkt när proverna visade tecken på pcos) Så blev lite frustrerad på mig själv att jag inte tagit upp frågan tidigare eller att de inte läser journalen eller ställer frågor själva 
  • Smörblomma24
    MaryTom92 skrev 2024-06-04 12:38:33 följande:
    Förstår verkligen hur du känner. Varje gång mensen kommer tänker jag ?såklart? varför skulle det gå vägen denna gång?

ska på ultraljud imon för att se ifall något ägg växt. Är lite orolig nu inför sommaren hur det kommer bli då det är semestertider.
    Hej, hur gick det idag? ❤️
  • Smörblomma24
    MaryTom92 skrev 2024-06-07 08:01:25 följande:

det gick bra, det var tre som hade växt. Ska dit idag igen för att se om de växt mer. De var 11, 15 och 16 i onsdags. De trodde att den på 11 inte skulle växa mer. Så får se om det är en eller två idag. Vet inte om det blir spruta eller ej. 

om det inte går vägen denna gång ska jag spola äggledarna. Försökte för någon månad sedan, men det gick inte,.. jag svimmade. Så om det blir av måste jag ta medicin som gör mig helt väck. Är otroligt orolig över detta. Så håller alla tummar för att denna gång är gången. 

hur går det för er Smörblomman24? Bokat in ultraljud? {#emotions_dlg.flower}

Hoppas att de två andra hade vuxit till sig, visst blir det sexförbud vid tre ägg? 

oj, vet du varför du svimmade? Alltså om det gjorde så ont? Är det som står på agendan för mig också om det inte det fungerar denna gång, men tror inte det. ska ta ett test på måndag som bör vara dag 12-14 men känner absolut ingenting så är inte så hoppfull.
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?