• Madelene1989

Letrozol 2024 - följas åt?

Hej! 

Jag är gärna en i gänget här :)

Ska påbörja min andra omgång med letrozol nu. Blev inte gravid på första omgången. Har nyligen fått veta att jag har pcos. Vi har snart försökt fått barn i ett år. På sätt och vis kändes det skönt att få veta vad som var felet. 

Jag är 35 år och stressad såklart. Min läkare säger att  jag kan få hur många barn jag vill med lite hjälp. Känns dock overkligt då jag aldrig varit gravid. 

Håller tummarna för oss alla :)

• Madelene1989
    littlewickewire skrev 2024-04-11 17:54:44 följande:
    Välkommen😊! Vi är födda samma år ser jag, så förstår din stress. Jag har inga barn sen tidigare, har du?
    Tack :) 

jag har inga barn sen tidigare och aldrig varit gravid heller. Jag har levt med känslan hela livet att jag kommer ha svårt att bli gravid när det väl är dags att försöka och oj vad rätt jag haft tyvärr. 

hur är din story? 
  • Madelene1989

Heeej alla krigare! 

Nu är jag igång efter mina andra kur med letrozol, var inne på ett tidigt ultraljud cykeldag 12 som visade 2 blåsor, en på vardera sida på 13 mm. Igår fick jag blinkande glad gubbe på cykeldag 16 och samma blinkande idag. Nu ligger vi bokstavligen talat i Tungan ute och hoppas på positivt gravtest för första gången i mitt liv Drömmer

Sambon fick även svar på ditt sperma-prov i veckan som var fullt normalt, såå skönt!

Pepp till oss alla som kämpar!!

• Madelene1989
    Jagälskarsommaren skrev 2024-04-25 08:46:15 följande:
    Hej! Vet inte hur man ska citera flera inlägg samtidigt, så ni får ursäkta att jag svarar till alla separat haha 

det låter lovande och vad skönt att sambons spermaprov såg bra ut.
    betyder det att bägge äggstockarna kommer släppa ägget denna månaden? 
    Jag vet faktiskt inte hur det fungerar. Nån som vet?
  • Madelene1989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-03 09:12:04 följande:
    Här är en till som gått på letrozole (första omgången). Var på ultraljud idag, cykeldag 10, och hade två äggblåsor på samma sida som båda va 13 mm. Ska komma tillbaka cykeldag 15 och kolla igen.
    Fick ingen bra känsla, läkaren sa att man måste ha tålamod med letrozole, att jag skulle kunna ev pausa ett tag o försöka gå ned i vikt m.m.
    Nån som vet om 13 mm cykeldag 10 är väldigt litet? 
    Hej! Jag var på ultraljud cykeldag 12 och hade exakt samma som du, 2 äggblåsor på 13 mm, jag fick fast glad gubbe på CBtest på cykeldag 18 :) Så det kommer nog gå bra för dig med :) Nu väntar jag och hoppas att mensen inte kommer som beräknat nästa vecka :)

Min andra omgång med letrozol, håller tummarna för oss :)
  • Madelene1989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-03 14:54:44 följande:
    Hej! Åh, tack för peppen 😊 Härligt att du fick glad gubbe, hoppas det går bra! Vilken dag började du testa? 
    På cykeldag 15 började jag. Ja känslan av en glad gubbe :)
  • Madelene1989

avslutat tredje omgången med Letrozol och inväntar nu glada gubben.. Hur många gånger ska man försöka med Letrozol innan man ger upp och går vidare med ivf?
    Jag tror att min läkare sa att jag ska försöka ca 7 ggr innan man får gå vidare men detta knäcker ju psyket totalt.

Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?