Letrozol 2024 - följas åt?
Hej! Är gärna med här också
Ska ta min första omgång Ovitrelle imorgon (var på ultraljud den 15de och där var en äggblåsa på ca 13mm).
Släpper ägget 40 h efter Ovitrellen, eller vad har ni upplevt?
Hej! Är gärna med här också
Ska ta min första omgång Ovitrelle imorgon (var på ultraljud den 15de och där var en äggblåsa på ca 13mm).
Släpper ägget 40 h efter Ovitrellen, eller vad har ni upplevt?
Åh tack snälla du! hoppas vi alla får vårt plus snart!
Vilken cykeldag är ni i?
Själv är jag på dag 22 och enligt läkaren ska testa mig 1/5! så spännande!
Hej!
vad spännande! kör du enbart letrozol eller i kombination med någon medicin?
känner inget alls. Lite molvärk i helgen annars inget. Hur är det med dig? Känner du några symtom?
Jag ska också börja med letrozole. Ätit primolut i 10 dagar då jag inte fått mens på några månader. Då skulle man få det tre dagar efter man slutat vilket var idag men den hsr inte dykt upp vilket känns lite oroligt. Sen är då tanken att jag ska börja min första omgång letrozole om mensen dyker upp. Är ganska stressad pga ålder så det är jobbig väntan.
Hej igen allihopa!
Goda nyheter!
Idag på cykeldag 17 så fick jag göra ny VUL och dom såg en 16mm äggblåsa som kanske släpper till helgen!
Fick ovitrelle sprutan utskrivet men väldigt tveksam om jag ens tar den!
Hade en slemhinna på 6mm, förra cykeln hade jag ägglossning på dag 18 men nu blir den kanske dag 21?
Ville bara informera er! För er som läser och är ny så är jag inne på min tredje kur med letrozol😊
Finns det någon som tagit Ovitrelle och sedan testat ut den?
Och just det!
Man citerar flera inlägg samtidigt genom att först välja ett svar, när "svara-rutan" dykt upp, scrollar man upp igen och väljer det andra svaret som ska citeras också!
Kanske var lite otydligt men hoppas ni förstår ändå
Hej alla! Ursäkta att jag gjorde en tråd och sen är såå dålig på att svara i den haha. Jag tänkte bara meddela att jag plussade idag :D En dag efter förväntad mens, första omgången med Letrozol efter missfall. Är så lycklig men kan inte riktigt ta in det än känner jag.
Hoppas det går bra för er andra också
Idag är det 12 dagar sedan jag tog Ovitrelle och tog imorse ett Clearblue Ultra Early som blev negativt.. Hur mycket hade ni trott på det? Har ni liknande erfarenheter?
Jag tänker att antingen så visar det bara på att Ovitrellen är helt ute ur kroppen eller så är det inte en graviditet.. Så svårt hur man ska förhålla sig till sånt här
Idag (CD12) var jag på UL efter min andra omgång enkeldos Letrozol. En äggblåsa är på gång, är 15 mm och jag hade bra tjocklek på slemhinnan, så han trodde ägglossning från onsdag och framåt (kanske till helgen).
Passade på att fråga om det här med om det är dåligt att ligga varje dag, alltså om det minskar mängden spermier, men det sa han bara var en myt! Så man kan ligga fritt flera gånger om dagen om man vill 😊
Wow!! Så glad för din skull! Stort grattis!
var det 2a omgången med Letrozol? Har du fått några fler symtom?
Tack fina!
så spännande!!!
ska på ultraljud nästa onsdag för att se hur äggblåsorna växt till sig. Hoppas verkligen det går vägen den här gången