Inlägg från: OlgaElvira |Visa alla inlägg
  • OlgaElvira

Nekad fysisk umgänge

Micke999 skrev 2024-04-04 02:21:01 följande:
    Nekad fysisk umgänge

Har vid muntliga förberedelsen fått videoumgänge där det har gått super bra. Dock var jag anklagad för diverse misstankar som senare lades ner lch frikänd ifrån. Har inte gjort något mot mitt barn eller ex. 

Idag fick jag svaret från tingsrätten! Går på familjerättens linje om inget umgänge eller vårdnad men enbart video med stöd under 1 år!

Exet har skyddat identitet pga falska anklagelser. Domstolen skrev att det finns risk för övergrepp enbart på mammans ord. Polisen har lagt ner allt!

Vad gör man i detta läge?

Nu förutsätter jag att alla anklagelser är falska, sanningen vet bara du. Med det sagt.

Vissa krig kan man inte vinna. Som sagts ovan sitt still i båten. Följ domen till punk och pricka. Håll en glad och positiv ton vid dina videosamtal. Dra inte upp mammans anklagelser igen. Om hon gör det, byt samtalsämne. Svara enbart, du vet min inställning och den håller jag fast vid. 

Om du klarar det säg något positivt till mamman ibland, något kring att du ser att dottern mår bra, fråga hur det går på dagis/skola.
    Det känns kanske falskt du bygger något för framtiden. 

Svar på tråden Nekad fysisk umgänge