Inlägg från: Anonym (Anonym.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym.)

Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?

Anonym (.) skrev 2024-04-03 13:46:33 följande:
    Hade du värderat er vänskap hade du hållit fast vid den.
    Jag har försökt men hon prioriterar Inte mig på samma sätt,
    jag vill ju ses längre tid eller oftare men hon kan inte/vill inte så då har hon ju gjort sitt val. Man kan inte hålla fast vid någon till varje pris. Eller jag vill i alla fall inte lägga tid på folk som inte värderar mig på samma sätt.
  • Anonym (Anonym.)
    Sanna43 skrev 2024-04-03 13:50:22 följande:

Men säg att hon får komma till dig istället då och se vad som händer. 

Jag har en vän som jag träffar typ varannan månad som mest . Hon träffar andra vänner utan mig. Tycker ej det visar att hon inte värderar vänskapen. hon har bara mkt begränsad tid och även andra vänner. 

Ja du får ju se det på vilket sätt du vill.
  • Anonym (Anonym.)
    Sanna43 skrev 2024-04-03 13:50:22 följande:

Men säg att hon får komma till dig istället då och se vad som händer. 

Jag har en vän som jag träffar typ varannan månad som mest . Hon träffar andra vänner utan mig. Tycker ej det visar att hon inte värderar vänskapen. hon har bara mkt begränsad tid och även andra vänner. 

Ja du får ju se det på vilket sätt du vill.
  • Anonym (Anonym.)
    Anonym (.) skrev 2024-04-03 14:04:57 följande:
    Hon måste alltså vilja umgås mer/oftare för att du skall tycka att hon är en tillräckligt bra vän för dig?
    Trots att hon är intresserad av att fortsätta er vänskap.

Hört talas om uttrycket "kvalitet framför kvantitet"?
    Kanske är kvaliteten på er vänskap usel, men det är inte problemet du tar upp här.
    Ja, man känner sig inte direkt prioriterad annars. Hon verkar inte intresserad av att behålla vänskapen, verkar inte så då vi ses ett fåtal gånger per år och hon max har tid en timma typ. Hade hon varit intresserad hade hon ansträngt sig mer, som jag har försökt göra. Inte som att vi ses varje månad direkt.
  • Anonym (Anonym.)
    EpicF skrev 2024-04-03 14:05:39 följande:
    Så varför starta en tråd om det? 
    Det har jag redan svarat på 
  • Anonym (Anonym.)
    Anonym (.) skrev 2024-04-03 14:21:46 följande:
    Jag har bara spekulerat. Jag frågade ts om kvaliteten men har inte fått något svar. Jag skrev också att det vore märkligt att ts skulle vilja ses oftare om hon är en dålig vän.

Det låter som om ts är ung. Kanske du också är?
    Det är nog vanligare ju äldre man blir att man håller fast vid bra människor och inte bryr sig om att kräva en viss frekvens av umgänge (ja, jag är "gammal" = 46 år)
    Kvaliteten är väl inte dålig direkt, det går ju bra när vi ses. Men det är ju klart att det blir dåligt när hon inte prioriterar vår vänskap på samma sätt som jag gör. 

Skulle inte säga att jag är jätteung men allt är ju relativt. 
  • Anonym (Anonym.)
    EpicF skrev 2024-04-03 17:07:15 följande:
    Hon har kanske inte lika stort behov av att ses oftare och ha längre träffar som du har, och då är ni inte kompatibla. 

Avsluta för bådas skull, verkar vara mycket bättre för er båda. 

Och då får det vara, tänker jag. Hon träffar ju liksom andra kompisar oftare. Har ingen lust att fortsätta anpassa mig efter när hon kan ses. Får umgås med andra helt enkelt. 

Har skrivit till henne och sagt som det är

• Anonym (Anonym.)
    EpicF skrev 2024-04-03 17:23:23 följande:
    Hur vet du det? 
    Jag ser väl vad hon lägger ut på sociala medier?
  • Anonym (Anonym.)
    EpicF skrev 2024-04-03 17:36:14 följande:
    Ok. Och där ser du exakt hur långe och ofta de umgås? Sedan ska man inte tro på allt som läggs ut på sociala medier

Behöver inte betyda att de har kvalitet i sina träffar. Det kan vara Något hon upplever med dig. Men oavsett så är ni inte kompatibla och borde avsluta vänskapen. 
    Jag ser ju att hon ofta lägger upp händelser och nya bilder med kompisar och då kommer man ju ihåg att hon gjorde samma sak för två veckor sedan med samma kompisar, så jag vet ju att hon träffar andra oftare än vad hon träffar mig i alla fall. Sen vet jag inte exakt hur lång tid de umgås men hon träffar andra oftare i alla fall, mig har hon knappt tid att träffa alls. 
  • Anonym (Anonym.)
    Anonym (.) skrev 2024-04-03 18:05:31 följande:
    Men är du svartsjuk? Vill du vara hennes bästa vän? Om det är fallet, så nej, då ser ni nog olika på er vänskap.
    Hon har andra vänner som sina närmaste vänner men trivs (troligen) med att ha kontakt med dig på ett annat vis.

Jag skulle gärna vilja träffas oftare, så som jag gör med mina andra kompisar, sen måste det inte vara så att man är bästa kompisar. Men inte bara ses en timme ett fåtal gånger per år, då känner jag mig inte så viktig för henne, då känns det inte som att vår vänskap är riktig för henne. Känns mer som att hon vill träffas när det passar henne, när hon inte har nåt bättre för sig. Det blir en obalans, känner jag. 

Nu tänker jag inte förklara mer, har dragit detta flera gånger nu 

• Anonym (Anonym.)
    Anonym (.) skrev 2024-04-03 18:05:31 följande:
    Men är du svartsjuk? Vill du vara hennes bästa vän? Om det är fallet, så nej, då ser ni nog olika på er vänskap.
    Hon har andra vänner som sina närmaste vänner men trivs (troligen) med att ha kontakt med dig på ett annat vis.

Jag skulle gärna vilja träffas oftare, så som jag gör med mina andra kompisar, sen måste det inte vara så att man är bästa kompisar. Men inte bara ses en timme ett fåtal gånger per år, då känner jag mig inte så viktig för henne, då känns det inte som att vår vänskap är riktig för henne. Känns mer som att hon vill träffas när det passar henne, när hon inte har nåt bättre för sig. Det blir en obalans, känner jag. 

Nu tänker jag inte förklara mer, har dragit detta flera gånger nu 

• Anonym (Anonym.)
    EpicF skrev 2024-04-03 18:23:19 följande:
    Så avsluta vänskapen då
    Och det är ju det jag har gjort? Har sagt i ett inlägg där uppe att jag har skrivit till henne och sagt som det är.
  • Anonym (Anonym.)
    Sanna43 skrev 2024-04-03 18:24:09 följande:
    Frågan är ju hur du kan ha så mkt tid att träffa massa kompisar 
    Man träffas ibland under veckan, ibland på helger. Så svårt är det väl inte.
Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?