Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?

Jag känner igen det där.. Har en vän som jag ibland får gliringar av - att jag är tråkig som aldrig vill hitta på något och att jag går upp i familjelivet såpass att jag glömmer bort mig själv.. Detta tycker jag är jobbigt, att behöva känna press för att duga som vän. Hon är skild, 2 barn och singel, jag gift och har 4 barn. Sanningen är den att jag är trött på att gå på krogen, ut och dansa osv - jag gillar familjelivet. Träffas hellre hemma och fikar eller äter middag med eller utan barn. Vill verkligen inte gå ut på helgerna, får lite flashbacks sen förr - det kändes många gånger så tragiskt med alla som raggar och är svinfulla. 

• Anonym (H)
    Reclaimyourself skrev 2024-04-05 19:29:51 följande:
    Då är ni på så pass olika plan i livet, att ni kanske inte har så mycket gemensamt just nu. Ni har ju totalt olika livssituationer och då kan det ju bli lite svårt att få till vänskapen så att båda blir nöjda. 
    Men är det så att du vill ha fortsatt kontakt med henne men att ni vill göra helt olika saker när ni ses? Eller känner du att du inte har något utbyte av henne som vän längre och skulle lika gärna kunna vara utan henne? Vill du ens umgås med henne?
    Jag vill absolut umgås med henne och det gör vi fortfarande. Önskar bara att vi kunde respektera/förstå varandras behov/livssituation lite bättre. 
Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?