• EpicF

Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?

Två timmar kan vara rätt långt tid art vara social för något. Kanske hon inte orkar vara social mer än två timmar. 

Men om du känner att du inte får ut något av vänskapen längre så fasa ut den.

• EpicF
    Anonym (O) skrev 2024-04-03 13:24:34 följande:
    Nja, personligen hade jag inte tyckt att det är ok om en vän har förbestämt att nu ska vi minsann ses i en två timmar sen kan jag inte längre. 
    Kanske är vad man orkar med åt gånger av att vara social? 
  • EpicF
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 13:38:31 följande:
    Framgår det inte av min trådstart att jag redan har en åsikt?Tycker att det framgår rätt tydligt.
    Så varför starta en tråd om det? 
  • EpicF
    Anonym (O) skrev 2024-04-03 14:03:20 följande:
    Och då kanske man helt enkelt inte är kompatibla som vänner. För den andra personen kan det lätt upplevas som att den inte är prioriterad. 
    Absolut kan det vara så. Och om ts känner så så gör hon bäst i att fasa ut vänskapen, för bådas skull. 
  • EpicF
    Anonym (Vännen) skrev 2024-04-03 14:16:47 följande:

Om hon umgås med andra så vill hon inte vara din vän längre hon försöker få er vänskap att rinna ut i sanden. Du kan prata med henne och förklara hur du känner men ha inget stort göra slut tal det vinner du inget på hon kommer bara bli sur. Vill hon fortsätta ha kontakt får hon ta intiativ. Jag har varit med om samma sak en gång min kompis kunde aldrig och när vi väl sågs var det bara på hennes villkor och också 1-2 timmar innan hon skulle iväg på något annat oftast sa hon inte ens något innan vi sågs så jag fick åka 3 timmar fram och tillbaka för att snopet åka hem igen efter en timme. 

Så man kan inte vara vän med flera stycken? Märkligt påstående. 
  • EpicF
    Klartsomvatten skrev 2024-04-03 14:21:17 följande:
    Om hon umgås mer med andra som hon har mer tid för, men knappt har tid för ts alls, så visar hon ju tydligt att ts inte är lika viktig som de andra. Bara att lägga ner då. Tycker att det var väldigt lätt att förstå vad personen menade. 
    Ingen vet dock om hon har mer tid till de andra. Ka ske hon bara umgås två timmar med de andra vännerna också? 

Men oavsett så ska ta avsluta om hon känner att hon inte får ut något av vänskapet. 

Lätt att förstå vad hon menade? Inte alls. 
  • EpicF

Anonym (Vännen): Du kanske ska läsa vad du själv har skrivit? 

"Om hon umgås med andra så vill hon inte vara din vän längre hon försöker få er vänskap att rinna ut i sanden. "

För nej, man kan umgås med flera och vara vän med flera utan att man försöker få en vänskap att rinna ut i sanden. 

• EpicF

Anonym (Vännen): Du kanske ska läsa vad du själv har skrivit? 

"Om hon umgås med andra så vill hon inte vara din vän längre hon försöker få er vänskap att rinna ut i sanden. "

För nej, man kan umgås med flera och vara vän med flera utan att man försöker få en vänskap att rinna ut i sanden. 

• EpicF
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 14:19:02 följande:
    Ja, man känner sig inte direkt prioriterad annars. Hon verkar inte intresserad av att behålla vänskapen, verkar inte så då vi ses ett fåtal gånger per år och hon max har tid en timma typ. Hade hon varit intresserad hade hon ansträngt sig mer, som jag har försökt göra. Inte som att vi ses varje månad direkt.
    Hon har kanske inte lika stort behov av att ses oftare och ha längre träffar som du har, och då är ni inte kompatibla. 

Avsluta för bådas skull, verkar vara mycket bättre för er båda. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 17:12:04 följande:

Och då får det vara, tänker jag. Hon träffar ju liksom andra kompisar oftare. Har ingen lust att fortsätta anpassa mig efter när hon kan ses. Får umgås med andra helt enkelt. 

Har skrivit till henne och sagt som det är

Hur vet du det? 
  • EpicF
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 17:26:29 följande:
    Jag ser väl vad hon lägger ut på sociala medier?
    Ok. Och där ser du exakt hur långe och ofta de umgås? Sedan ska man inte tro på allt som läggs ut på sociala medier

Behöver inte betyda att de har kvalitet i sina träffar. Det kan vara Något hon upplever med dig. Men oavsett så är ni inte kompatibla och borde avsluta vänskapen. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 18:17:28 följande:

Jag skulle gärna vilja träffas oftare, så som jag gör med mina andra kompisar, sen måste det inte vara så att man är bästa kompisar. Men inte bara ses en timme ett fåtal gånger per år, då känner jag mig inte så viktig för henne, då känns det inte som att vår vänskap är riktig för henne. Känns mer som att hon vill träffas när det passar henne, när hon inte har nåt bättre för sig. Det blir en obalans, känner jag. 

Nu tänker jag inte förklara mer, har dragit detta flera gånger nu 

Så avsluta vänskapen då
  • EpicF

Anonym (Vännen): Nej, inte autistiskt (dock inger fel på det, har en bror som är eller snarare gamla Asperger diagnosen i kombination med autism) och tar inte skaker bokstavligen. Aldrig gjort och kommet troligen aldrig göra. 

• EpicF

Anonym ( Vännen) Jag förstår att du är en sådan person. Och en person som tror att en handduk so  slängs blöt direkt i tvättmaskinen skulle mögla... 

• EpicF
    1omtänksam skrev 2024-04-04 15:24:43 följande:
    Hej igen Core. 
    Ja jag tror att man ska undvika att köns generalisera och hävda att detta bara gäller kvinnor. Det tror inte jag. Däremot kan det vara så att detta är något mer förekommande bland kvinnor än bland män. Alla är individer. 
    Jag tänker att du kanske inte gillar att bli ifrågasatt? Du skriver om hur du ibland har "fullt med annat och bristande energi p.ga allt man tar sig för" men du orkar inte ringa din vän och fråga hur denne mår och har det? Du räknar därmed, och verkar ta för givet, att dina vänner ska finnas där för dig efter ett år av din frånvaro. 
    Det låter som om det är du som styr dina vänskaper med dina manliga vänner. Du träffas gärna, men på dina villkor helst? Kan det vara så att ingen får ifrågasätta för om den gör det så blir du obekväm och låter vänskapen rinna ut i sanden? Jag tänker att du har tur. Dina manliga vänner är lojala. Det mot någon som faktiskt tar dom för givet? 
    Genom kommunikation från bådas håll, skapas en förståelse för om vänskapen ska avslutas eller jobbas på. Att vilja ha svar på varför en så kallad vän plötsligt inte verkar vilja ha med en att göra, eller ghostar en, är, åtminstone inte i mitt tycke att söka drama eller att "bete sig som en sårad tonåring". Det är att vara uppriktigt nyfiken på varför någon beter sig 2så mot en och att faktiskt vilja ha svar på det. 
    Vi resonerar olika du och jag 5Core i ts fråga. 
    Det i sig är intressant tycker jag. Så tråkigt om alla tänkte och var stöpta i samma form eller hur? 
    Ha en fin dag :) 
    Du säger precis som Core säger...
     Lite onödigt att upprepa samma sak. 
  • EpicF
    1omtänksam skrev 2024-04-04 16:48:29 följande:
    Hej! Nja, inte säger jag precis det som Core säger inte. Om du läser det jag skrev mer noggrant ser du nog det. Lite onödigt att citera om en inte läser andras svar 
    tillräckligt noga.

Try again! Ha det bra :) 
    Behöver inte läsa två gånger. 
Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?