• Sanna43

Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?

Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 13:39:59 följande:
    Det är absolut inte värt att resa en timma för att umgås en timma, det hade jag inte gjort för nån. Isf får väl hon komma hit om hon bara kan ses så kort tid.

Nej, det räcker inte för mig, för jag kan ses mer och oftare och jag värderar uppenbarligen vår vänskap på ett annat sätt så det känns inte bra att ha en kompis som inte prioriterar mig på samma sätt

Men säg att hon får komma till dig istället då och se vad som händer. 

Jag har en vän som jag träffar typ varannan månad som mest . Hon träffar andra vänner utan mig. Tycker ej det visar att hon inte värderar vänskapen. hon har bara mkt begränsad tid och även andra vänner. 

• Sanna43
    Anonym (.) skrev 2024-04-03 13:54:54 följande:
    Som sagt, ts vill hellre ge upp vänskapen helt än att träffas en stund någon gång ibland.

Det finns olika slags vänskap och de flesta har en eller flera vänner man inte träffar så ofta, men ändå tycker om tillräckligt mycket för att hålla kontakten med.

Ts verkar vilja ha mer än vad denna vän kan ge, och då dumpas vännen.

Jag skulle aldrig göra så, men känns det bättre för ts att inte ha någon kontakt alls får hon väl "göra slut".

Precis så jag tänker. Gillar jag någon så vill jag umgås även om det skulle bli sällan. Men alla är olika. 

• Sanna43
    Klartsomvatten skrev 2024-04-03 17:04:12 följande:
    Om du hade läst ts tidigare kommentarer där hon skriver att kompisen är med andra (då låter det ju som att hon oftare umgås med andra personer än med ts) så blev det ganska tydligt hur personen menade. Som jag har tolkat ts så verkar det som att kompisen träffar andra oftare, medan hon bara har tid för ts ett fåtal gånger per år. 
    Ts kanske inte är så rolig att vara med. 
  • Sanna43
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 18:17:28 följande:

Jag skulle gärna vilja träffas oftare, så som jag gör med mina andra kompisar, sen måste det inte vara så att man är bästa kompisar. Men inte bara ses en timme ett fåtal gånger per år, då känner jag mig inte så viktig för henne, då känns det inte som att vår vänskap är riktig för henne. Känns mer som att hon vill träffas när det passar henne, när hon inte har nåt bättre för sig. Det blir en obalans, känner jag. 

Nu tänker jag inte förklara mer, har dragit detta flera gånger nu 

Frågan är ju hur du kan ha så mkt tid att träffa massa kompisar 
Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?