Anonym (O) skrev 2024-04-03 16:27:24 följande:
Vad spelar åldern för roll här? Det som möjligtvis kan spela roll är om man har fullt upp med barn och familjeliv, vilket varken ts eller kompisen har.
Ja om du tycker att en bra människa är någon som förväntar sig att andra ska anpassa sig efter en så står det ju dig fritt. Jag skulle säga upp kontakten med en sådan person.
Jag tänker att man som yngre kan ha en mer krävande syn på vänskap, medans man med åren kan ha skaffat sig ett flertal vänner som man bara har kontakt med ibland. Man umgås ju inte varje vecka med alla man känner.
Det är ju ts som tycker att vännen skall anpassa sig efter henne, annars säger hon upp kontakten. Om inte vänskapen är på ts vis kan det kvitta.
Eller kan ts tänka sig att fortsätta ha kontakt med människan men inse att det kanske passar bättre med en träff i kvartalet? Man kan ha sådana vänner också.
Men, som sagt, har ts inte lust att ha kvar henne alls is it liv är det väl bara att ordna detta. Jag står fast vid att det ärligaste är att prata med vännen om varför, och inte bara ghosta.