Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?

Var glad att du har en vän som ibland vill ses. 

Kanske kan ni höras på sms och och hålla kontakt på så sätt

• Anonym (G)
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 13:14:06 följande:

Varför ska jag vara glad över en vän som inte verkar bry sig om vår vänskap på samma sätt som jag gör? Jag har andra kompisar som har mer tid. 

Absolut men det är inte samma sak som att umgås.

Var med dina andra kompisar då. Problemet löst
  • Anonym (G)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2024-04-03 13:21:53 följande:

Vad är det för fel att ses i två timmar? Det räcker väl gott och väl. Förstår faktiskt inte problemet. Är det så fel att vara vän med någon, men att man inte ses så ofta? Känns som att det ligger något mer bakom, eller?

Tror ts känner sig sårad över att vännen prioriterar att vara med andra kompisar mer än denne är med hen
  • Anonym (G)
    Anonym (Anonym.) skrev 2024-04-03 13:25:39 följande:
    Nja, jag har ju också andra kompisar som jag är med oftare. Det som är problemet är det som jag skrev i trådstarten, känns inte som att vår vänskap är seriös från hennes sida.
    Du känner att hen inte värderar er vänskap? 

Kanske ta ett stag tillbaka och se om hen börjar anstränga sig mer för att behålla vänskapen
  • Anonym (G)
    Anonym (O) skrev 2024-04-03 14:00:51 följande:
    Hade hellre valt att inte umgås än att ständigt behöva anpassa mig efter när det passar för den personen. Hade valt att lägga tid på folk som faktiskt prioriterar mig. 
    Ja har man lätt att få vänner så kan man ju göra så.
  • Anonym (G)
    Reclaimyourself skrev 2024-04-04 12:38:05 följande:
    Och på vilket sätt anser du att hon inte värderar deras vänskap? Det är ju just det hon har gjort länge, medan vännen inte alls gjort det. Nu har hon tröttnat och det är helt förståeligt.
    För att hon inte Tycker det är värt att åka dit om de inte umgås mer än 1 timme..
Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?