• Dollicita

    Gravid trots dagenefter piller, vet inte vem är pappan.

    Hej alla fina!
     
    Har hamnat i en mycket knepig, skambelagd och svår situation, vet inte vem jag ska prata med. Kanske finns några kloka kvinnor att bolla med och få stöd av här. 
     
    Jag är i 40års åldern och gravid trots dagen efterpiller.
    Jag vet inte vems barn det är då jag haft en väldigt knepig väldigt kort relation med en kille då han börjat missbruka igen valde jag gå från honom i den vevan hade jag då sex med någon annan när vi bröt upp, plåstret på såren för lögnerna och sveken som kommer med missbruk. Lever själv ett vanligt liv och har inget missbruk. Har barn sen innan. Då jag insåg det var ingen bra ide köpte jag dagen efterpiller, jag hade dessutom haft sex samma helg med dessa.
     
    Men här står jag nu, jag kan inte berätta för denna kille som kom tillbaka (innan jag plussade) lovade rätta till sitt missbruk vad hänt med den där andra killen en gång även om vi inte var tillsammans då och även om vi träffats väldigt kort tid innan det också. Vi har liksom ingen uppbyggd relation på det sättet.
     
    Min första tanke var abort, abort, abort. Jag kan inte stå för att jag varit med en annan man medans han valde sitt missbruk. Och det hände bara en gång. Att leva i ovissheten och med skammen vems barn det är tills månader efter det är fött blev så jobbigt. 
     
    Den andra killen "engångs killen" som jag träffat till och från nån gång då och då genom åren och haft sex med vet och har jag berätta för som det är, han sa varken bu eller bä.
    Denna kille korta relationen vet nu jag är gravid och det får mig typ bryta ihop.
    Jag vet inte om vi någonsin kommer ens kunna ha en fungerande relation pga hans missbruk, vet inte om han kommer klara av sluta eller hålla sig nykter och hur det drabbar alla omkring inklusive mig. Jag vågar inte berätta om den här "en gångs killen" kanske för jag både skäms och för att jag är rädd förlora honom i mitt liv som min vän trots vi haft en väldigt kort men intensiv relation. Jag tror defenitivt inte han kommer ta det bra.
     
    Men sen insåg jag att anledningen till att jag vill göra abort är inte för jag inte kan tänka mig ha kvar min graviditet utan för jag klarar inte av tala om för killen jag träffade  att det kanske är någon annans barn att jag var med någon annan en gång när han valde sitt missbruk och svek och ljög och undvek mig om och igen . Jag är så pass gammal att det kanske är sista chansen och någonstans finner en mening i det för vad är sannolikheten att bli gravid första månaden man träffar någon och ett one night stand och  det tagit dagen efter piller plus att min ålder till odds så ska det vara mycket mindre chans bli gravid.
     
    Hur hade ni resonerat i situationen?
    Eller hur hade ni hantera och handlat i den? 
    Är ensam med barn sen innan som har sina svårigheter. 
     
    Sen tycker det är super tråkigt att jag blev gravid trots att jag köpt och tagit dagen efterpiller inom 72 timmar det känns väldigt surt då jag ändå tog "mitt ansvar" för att säkerställa att det inte skulle bli så här. 
  • Svar på tråden Gravid trots dagenefter piller, vet inte vem är pappan.
  • Maymom

    Det låter väldigt rörigt. Jag tror det bästa för dig och ditt befintliga barn är abort. Om ditt barn har större behov hur ska det gå för det när du är fast med en liten?

    Om du vill ha våra spekulationer kring vem du blivit gravid med så får du skriva ut din senaste mens, hur lång cykel du brukar ha, när du hade sex med vem och när du tog dagen efter pillret. Annars är det omöjligt att gissa.

  • joffan

    Jag blev också gravid trots dagenefter piller. Dock var jag och killen tillsammans så det var ingen större katastrof. Om du läser bipacksedeln i pillerasken sp står det att pillret bara förhindrar graviditet om du inte haft ägglossning än. Så det är inte ovanligt att bli gravid trots dagen efter piller. 

    Låter jätterörigt det där. Tänk dig noga för om du väljer att behålla. Det låter inte som det kommer bli så bra för varken dig, ditt äldre barn, barnet i magen och pappan. 

    Om du behåller måste du vara ärlig om att det kan finnas en annan fader, ni kommer behöva göra faderskapstest. Det faktum att du inte vågar berätta att det kan vara en annan som är pappa tyder på att det inte är bra att behålla. Är det ingen person du är trygg med kommer det bli skit. 

  • trollhona

    Med de underlag du beskriver så skulle jag göra abort. Du har redan barn som har egna svårigheter. 
    Varesig pappan till detta är engång eller missbrkare så innebär det problem. Jag skulle avbryta.

Svar på tråden Gravid trots dagenefter piller, vet inte vem är pappan.