Gravid trots dagenefter piller, vet inte vem är pappan.
Eller hur hade ni hantera och handlat i den?
Jag skulle tveklöst ha gjort abort.
Dagen efter-piller fungerar bara om du inte redan haft ägglossning.
Du kan testa från graviditetsvecka 9 (fostrets 7:e vecka)
pappatest.se/dna-tester/faderskapstest-under-graviditet/
Det låter väldigt rörigt. Jag tror det bästa för dig och ditt befintliga barn är abort. Om ditt barn har större behov hur ska det gå för det när du är fast med en liten?
Om du vill ha våra spekulationer kring vem du blivit gravid med så får du skriva ut din senaste mens, hur lång cykel du brukar ha, när du hade sex med vem och när du tog dagen efter pillret. Annars är det omöjligt att gissa.
Jag blev också gravid trots dagenefter piller. Dock var jag och killen tillsammans så det var ingen större katastrof. Om du läser bipacksedeln i pillerasken sp står det att pillret bara förhindrar graviditet om du inte haft ägglossning än. Så det är inte ovanligt att bli gravid trots dagen efter piller.
Låter jätterörigt det där. Tänk dig noga för om du väljer att behålla. Det låter inte som det kommer bli så bra för varken dig, ditt äldre barn, barnet i magen och pappan.
Om du behåller måste du vara ärlig om att det kan finnas en annan fader, ni kommer behöva göra faderskapstest. Det faktum att du inte vågar berätta att det kan vara en annan som är pappa tyder på att det inte är bra att behålla. Är det ingen person du är trygg med kommer det bli skit.
Med de underlag du beskriver så skulle jag göra abort. Du har redan barn som har egna svårigheter.
Varesig pappan till detta är engång eller missbrkare så innebär det problem. Jag skulle avbryta.
Tack för alla era svar även om tråden är skapad ett antal månader bak.
Jag valde att behålla och har sen min stora ångest lagt sig sen rätt tidigt gått in med inställningen att det löser sig och ordnar sig.
Varit på faderskapsutredning för inte länge sen. Blev en stor förvåning för mig att den som inte ville kännas vid det alls uppenbarligen tänker dyka upp hos familjerätten för samtal. Har ingen kontakt med någon av de, om barnet vill träffa sin far längre fram kommer försöka stötta barnet i kontakt med fadern. Om han som är far när det väl kommer fram för fram kommer det förr eller senare via DNA test frivilligt eller via domstol vill träffa sitt barn visst ska han få göra det under förutsättning att det är barnets bästa.
Jag har släppt dessa två och fokuserar på mitt kommande barn och barnet jag redan har.
Inget är omöjligt, mår toppen i min graviditet och pluggar klart mina studier med arbetsförlagdpraktik som ingår.
Är mest omgivningens negativa inställning till vad en ensamstående höggravid kvinna klarar av och inte och förutfattade meningar som är irriterande. Annars känner mig redo och skönt att kunna släppa allt och lämna det i familjerättens händer. Bebisen i magen mår också bra.
När det gick upp för mig efter pratat med familjerätten hur allt kommer gå till så släppte min stora ångest över situationen.
Tack för alla era svar ????🙏
Tack för alla era svar även om tråden är skapad ett antal månader bak.
Jag valde att behålla och har sen min stora ångest lagt sig sen rätt tidigt gått in med inställningen att det löser sig och ordnar sig.
Varit på faderskapsutredning för inte länge sen. Blev en stor förvåning för mig att den som inte ville kännas vid det alls uppenbarligen tänker dyka upp hos familjerätten för samtal. Har ingen kontakt med någon av de, om barnet vill träffa sin far längre fram kommer försöka stötta barnet i kontakt med fadern. Om han som är far när det väl kommer fram för fram kommer det förr eller senare via DNA test frivilligt eller via domstol vill träffa sitt barn visst ska han få göra det under förutsättning att det är barnets bästa.
Jag har släppt dessa två och fokuserar på mitt kommande barn och barnet jag redan har.
Inget är omöjligt, mår toppen i min graviditet och pluggar klart mina studier med arbetsförlagdpraktik som ingår.
Är mest omgivningens negativa inställning till vad en ensamstående höggravid kvinna klarar av och inte och förutfattade meningar som är irriterande. Annars känner mig redo och skönt att kunna släppa allt och lämna det i familjerättens händer. Bebisen i magen mår också bra.
När det gick upp för mig efter pratat med familjerätten hur allt kommer gå till så släppte min stora ångest över situationen.
Tack för alla era svar ????🙏
Hur har det gått?
Hur har det gått?
Dom där dagen efter tabletterna är rätt dumma. Funkar ju inte alls om man redan har ägglossning.. Men det var inget jag fick veta förrän långt senare..
Dom där dagen efter tabletterna är rätt dumma. Funkar ju inte alls om man redan har ägglossning.. Men det var inget jag fick veta förrän långt senare..