Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 17:24:55 följande:
Du nämnde fattiga arbetare och de kan mycket väl jobba för butiker som H&M, detta vet vi inte, och det blir därmed rimligt att jag tar upp just den butiken som exempel.
Sexköpare vill ha sex. Detta är ett ganska givet svar. Torskar vet att det inte är moraliskt korrekt att utnyttja kvinnor, just eftersom de inte talar öppet om sina sexköp utan försöker dölja sitt torskande. De vet att de gör fel men ändå ofredar de kvinnor.
Nej, till skillnad från torskäckel så skulle jag inte köpa något från en butik om jag visste säkert att fattiga arbetare utnyttjades.
Du var den som nämnde utsatta grupper i samma mening. Så jo - du gjorde en jämförelse. En mycket skev sådan.
Jag nämnde köpa billig inredning och kläder. Tänkte främst på lågprisvaruhusen och det är ingen tvekan om att människor utnyttjas grovt och inte har det schysst det är helt enkelt inte möjligt med de priserna, man vill inte betala för svensktillverkat för det skulle bli alldeles för dyrt att inte utnyttja billig fattig arbetskraft. Oavsett så bryr sig inte folk. De tänker främst på sig själv och att de ska få nya soffkuddar eller doftljus, precis som sex enkelt och bekvämt utan att lägga tid och energi att få normal kontakt med en annan människa. Drivkraften är den egna egoism. Sen om man döljer det eller ej är en annan sak, men poängen kvarstår, svenskar i allmänhet bryr sig inte att någon blir utnyttjad och därför köper de det som de själva vill ha. Jag tänker inte jämföra männisnors lidande mot varandra, det var inte poängen, utan detta handlar om köparna, och deras egoism. Det är det som är svaret på TS fråga.