Inlägg från: Anonym (Ylva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Anonym (Hmm) skrev 2024-10-29 21:50:24 följande:
    Vart står det eller skrev jag att man inte socialt kan föra sig? 

Jag får ofta många vänner och personer att ha intressanta samtal med och ingen klagar på det sociala eller tycker jag är obekväm. 

Nätet brukar bli ännu färre chanser. Speciellt som man. Kvinnor på nätet blir uppvaktade med massor av meddelanden. Skulle gissa du får sortera ut vem du gillar av många försök till kontakt med dig på nätet. 

Men män brukar få 0 kontakter. Bara top notch män blir påraggade på nätet. Finna forskningsstudier på det också som visar vilken skillnad det är på antal inlägg män respektive kvinnor får när det kommer till nätet. 

Får du chansen så prova lev om livet som man så kanske fler kvinnor hade en bättre förståelse. 

Ha en trevlig kväll
    Vad har du att erbjuda en kvinna menar du då? Varför vill ingen ligga med dig? Min mans polare är inte direkt vacker, han är inte smart heller men han är otroligt charmig och rolig och kvinnorna jagar honom? han är 56 år Och har en BMI på 40 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-30 08:27:42 följande:
    Kul att det går så bra för honom. 

Ja vissa män lyckas och vissa inte trots samma beteende. Vore intressant o göra en forskningsstudie på det o se.om det är feromoner, uppväxtort eller vad det är som gör att vissa kvinnor tänder till hos vissa och hos vissa kan de älska att vara i personens sällskap men duckar så fort det blir sexuellt. 

Spännande. 
    Nu hittar du bara bortförklaringar. Det är ju något du gör som gör att inte kvinnorna jagar dig. Tidigare va jag en person killar jagade efter. Efter att jag gifte mig och fick barn är jag inte en killmagnet längre. Inte för att jag ändrat utseende, utan jag har ändrat mitt sätt att vara på. Jag är helt stängd för att någon ska ragga på mig. Jag sänder inte ut dessa signaler. Om du går med uppfattningen att kvinnor inte vill ha dig och du är bitter gör detta så kommer du signalera detta. Eller signalera desperation och inget av detta är attraktivt. 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (M) skrev 2024-10-30 13:56:51 följande:
    Fast det är ju just det han skriver, för många kanske är det enklare att bara köpa sex istället. Trådens frågeställning är varför människor köper sex och där har du en anledning.
    Frågan är vad det trevliga med detta skulle vara? Att ha sex med någon som inte vill ha sex? 

Du ser det som okej? det visar ju på att man inte är helt normalt funtad. varför man vill våldta för att tillfredsställa sig själv. Där man utgår enbart utifrån sig själv 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Kentaur) skrev 2024-11-01 14:03:16 följande:

Jag såg en annan tråd här för ett tag sedan (hittar den inte nu) där en tjej funderade lite att börja sälja sex till en killkompis. Hon behövde pengar och tänkte att hon gärna kunde tänka sig att sälja sexuellatjänster till killkompisen då hon visste att han gärna ville ha sex men hade svårt att få till det med tjejer. Hon tyckte om honom som en kompis men inget mer. Så hon såg det som en win-win för bägge. Så oavsett vad man tycker om upplägget och hur man än resonerar runt huruvida han kan tänka sig att betala för sex med någon som bara vill ha hans pengar så undrar jag följande:
    Ni som uteslutande ser all sexförsäljning som diskriminerande mot kvinnan och att det alltid är kvinnan som är utsatt och därmed även mannen som är förövare. Ser ni det även i det här exemplet? Hon tar själv intitiativ från ett privatekonomiskt behov...han kanske nappar...är han då en förövare i er mening?

Hur liten grupp pratar du om nu? Det är så du får se situationen. 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Varför olagligt) skrev 2024-11-01 19:55:46 följande:

För mig är det en gåta att det är olagligt att köpa sex i Sverige , en feministisk och riktigt fjantig lag 

hade det funnits logik i det hela hade ju en massage varit olaglig att köpa också 

Hur kan du jämföra att stoppa in en snopp i en icke kåt slida 15 ggr om dagen med massage? är du kvinna eller man? 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-01 20:28:55 följande:
    Det är tillåtet att köpa slidmassage 
    Men vi diskuterar inte slidmassage nu utan massage. Går jag till en vanlig massör får jag massage på ryggen, axlar, huvud, nacke och mer vanliga platser på kroppen. 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-01 20:51:40 följande:
    Inte blivit någon dom eller åtal efter att någon kvinna köpt slidmassage 
    Ska vi inte hålla oss till huvudfrågan? Det är inte så att det är ett känd problem att massa män/kvinnor hyr en lägenhet tillfälligt och tar emot massor av kvinnor som står på kö dygnet runt för att få slidmassage. 

Så kan vi återgå till ämnet? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-01 21:16:29 följande:
    Jag menade bara att prostitution är inte ett naturligt och socialt accepterat fenomen i de flesta länder
    Det är lagligt att aga sina barn i större delen av världen? du vet att samhället förändras? 
Svar på tråden Varför köper människor sex?