Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Varför köper människor sex?

Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:19:00 följande:
    Fast jag kan tala mer för andra kvinnor än vad du kan. De flesta kvinnor härinne säger också samma sak - det är vidrigt att behandla kvinnor på det sätt som torskar gör och normala människor fattar att jobba för småslantar definitivt inte är samma sak som att få något uppstoppat i kroppen som man egentligen inte vill ha där. Att göra våld på sig själv på det sättet skadar både kropp och sinne.

Du kan lika gärna argumentera lika snett om mobbing - "du har inga bevis för att precis alla mår dåligt av mobbing, därför ska vi tillåta det". Så lyder ju ditt skruvade resonemang. 
    Och ja mg har heller aldrig påstått att jag kan tala för andra kvinnor, det får de göra själva. Nej alla ser det och upplever det inte på samma sätt. Det är upp till de att avgöra, inte dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:19:00 följande:
    Fast jag kan tala mer för andra kvinnor än vad du kan. De flesta kvinnor härinne säger också samma sak - det är vidrigt att behandla kvinnor på det sätt som torskar gör och normala människor fattar att jobba för småslantar definitivt inte är samma sak som att få något uppstoppat i kroppen som man egentligen inte vill ha där. Att göra våld på sig själv på det sättet skadar både kropp och sinne.

Du kan lika gärna argumentera lika snett om mobbing - "du har inga bevis för att precis alla mår dåligt av mobbing, därför ska vi tillåta det". Så lyder ju ditt skruvade resonemang. 
    Och jag har inte sagt något om att det ska tillåtas heller, så återigen bemöt vad jag skriver inte vad du hittar på att jag anser 
  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-01 14:21:36 följande:
    Exakt. M ta t.ex att en man köper en avrunkning,  det är nog den absolut vanligaste sexuella tjänsten som köps. Personen som får betalt blir inte kroppsligt invarderad som du uttryckte det, och personen utför massage på en annan kroppsdel än foten. Spelar roll... nej. Torsken har betalt för en massage...
    Fötter är nog det äckligaste som finns! Den som köper en fotmassage kan inte ha mycket empati, haha!
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:29:20 följande:
    Det är inte alla som tar åt sig av mobbing heller. Ska vi försvara mobbing och uppmuntra beteendet. Jag har ju inga bevis på att det är skadligt för alla där heller. 
    Jag har varken försvarat eller uppmuntrat sexköp
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:30:41 följande:
    Varför har du då en så försvarande attityd kring torskar?
    Det har jag inte, jag har inte nämnt något om vad jag anser om torskar
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:37:49 följande:
    Du verkar inte se det som nåt negativt iallafall. Då hade du talat direkt emot det. 
    All utnyttjande är väl negativt, det är väl en självklarhet, men det var ju inte poängen i just det jag skrev
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:39:29 följande:
    "sparar tid och energi". Låter faktiskt ganska uppmuntrande från dig. 
    Det är ett skäl till att vissa köper sex, har inget med uppmuntra att göra, utan ett exempel på svar på frågan tråden handlar om, är att dessa vissa vill inte lägga tid och energi att tex ragga upp någon, eller få komplikationer efteråt, med tex kärlekstrassel, sådana saker. De vill bara ha sex snabbt och enkelt, sen bli lämnade ifred. Det är alltså enklare och smidigare att bara betala någon istället.
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:56:49 följande:
    Nej, allt utnyttjande är inte negativt. Folk som jobbar och får skälig lön ses inte som nåt negativt. 

Vad var din poäng då? Att bara komma in och uppge skältill varför män köper sex? Ingen personlig agenda om att skapa förståelse för torskar eller framställa dem som hyvens? 

Det är sånt som trådar likt denna ofta urartar i enligt min erfarenhet. 
    Fast om det är skäligt så är det inget utnyttjande.

Ja precis, jag svara på frågan som tråden handlar om utan någon agenda.
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 14:59:49 följande:
    Ja, det är enkelt för torskar att köpa sex eftersom de är egotrippade och har empatibrist. Men ok. Om du inte har nån agenda som talar i favör för torskarna så är det väl bara bra. 
    Ja det är så många människor fungerar. Man vill ha det enkelt och bekvämt själv sen bryr man sig inte så mycket om att någon annan får betala priset. De flesta svenskar är sådana.
  • Anonym (M)
    Anonym (Spyr på torskrens) skrev 2024-04-01 15:06:06 följande:
    Inte i den mån att de fördärvar en människas kropp och sinne genom att sexuellt ofreda. Återigen så är det inte samma sak att utnyttja någon sexuellt jämfört med att ex. bli utnyttjad ekonomiskt vilket de flesta med ett arbete blir. 
    De fördärvar ändå, och det där om att avgöra mån är fortfarande inte upp till dig. Oavsett så är det alltid någonting illa att utnyttja utsatta människor, och poängen var att svenskar i allmänhet inte bryr sig, det är alltid de egna behoven och nöjen som går först.
Svar på tråden Varför köper människor sex?