Inlägg från: Anonym (Och därför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Och därför)

Varför köper människor sex?

Anonym (Ylva) skrev 2024-04-01 00:01:19 följande:
    Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

När man undrar om varför olika personer köper sex så kan man jämföra med hur många ser annars på sex.
    Sex handlar mycket om egoism, att många tycker inte att alla ska ha det bra sexuellt etc, det gäller även kvinnor. 
    En del män ser det som ens tillfälle att ha sex med prostituerade
    Kvinnor hade antagligen köpt mer sex om de hade uppskattat tillfällig sexuell relation med främmande män. 
  • Anonym (Och därför)
    Karl Alexander skrev 2024-04-09 10:34:39 följande:
    För att kvinnor kan få sex samma dag de vill ha det. Det kan inte män. Kvinnor väljer bort. Män blir bortvalda. När kvinnor säger att de inte kan få sex betyder det egentligen att de inte kan få sex med just den mannen de själva anser att de förtjänar. När män säger att de inte kan få sex betyder det att de inte kan få sex, oavsett hur lågt de sänker ribban.

Men kvinnor har av naturliga skäl extremt svårt att sätta sig in i mannens situation, särskilt i ett samhälle som hjärntvättar allt från dagisbarn till vuxna om att kvinnor är eviga offer som bara har rättigheter och inga skyldigheter, medan män är eviga förövare som bara har skyldigheter, vars sexualitet ständigt demoniseras och som alltid behöver jobba mer på sig själva för att få något.
    Båda sidor kan ha svårt att förstå varandra. 
    Det är tydligt vid sex. 
    Nu plötsligt ska man förstå prostituerade kvinnorna och sämre valmöjligheter men kvinnor ser inte män som har få valmöjligheter. 

Det finns såklart olikheter mellan personer som inte har sex och kvinnor som säljer sex men deg känns som det finns likheter i folk resonerar angående sex. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-06-08 01:39:07 följande:
    Båda sidor kan ha svårt att förstå varandra. 
    Det är tydligt vid sex. 
    Nu plötsligt ska man förstå prostituerade kvinnorna och deras sämre valmöjligheter men kvinnor ser inte män som har få valmöjligheter vid sex. 

Det finns såklart olikheter mellan personer som inte har sex och kvinnor som säljer sex men deg känns som det finns likheter i folk resonerar angående sex. 
  • Anonym (Och därför)

De flesta kvinnor försöker låtsas som det handlar om att de frivilligt kan avstå från sexköp jämfört med männen när det handlar om biologiska orsaker varför fler kvinnor som säljer sex till männen och varför det är fler män som köper sex jämfört med män som köper sex. 

• Anonym (Och därför)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-10-10 12:19:15 följande:

De flesta kvinnor försöker låtsas som det handlar om att de frivilligt kan avstå från sexköp jämfört med männen när det handlar om biologiska orsaker varför fler kvinnor som säljer sex till männen och varför det är fler män som köper sex jämfört med kvinnor som köper sex. 

• Anonym (Och därför)

Eftersom avsikten när någon personer köper inte behöver handla om att man vill skada kvinnan som säljer sex, psykiskt och fysik, att man vill att kvinnan ska bli gravid, att kvinnan  ska få könssjukdomar, att kvinnan ska bli misshandlad, mördad, att kvinnan ska bli utsatt för sexköp som kvinnan inte vill, att kvinnan ska vara utsatt för trafficking etc.
    Man borde på något sätt lyckats ändra prostitutionen. 
    Sex handlar dessutom redan inte så mycket om graviditeter längre. 

• Anonym (Och därför)
    Anonym (?) skrev 2024-11-01 20:10:03 följande:
    Jag blir lite nyfiken på om du resonerar såhär när du har sex i allmänhet, alltså att du inte bryr dig om ifall din sexpartner njuter. Du kan alltså tända på att motparten egentligen inte vill? Sjukt konstigt. Men kan ju förklara varför många män (inte alla) är kassa till halvkassa i sängen. De som varit bäst har ju varit de som verkligen gått in för ens njutning, de kommer jag minnas hela livet.
    Och då är kvinnor kassa i sängen när de inte ställer upp för männen 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-01 20:06:12 följande:
    Hur kan du jämföra att stoppa in en snopp i en icke kåt slida 15 ggr om dagen med massage? är du kvinna eller man? 
    Det är tillåtet att köpa slidmassage 
  • Anonym (Och därför)
    Jag blir lite nyfiken på om du resonerar såhär när du har sex i allmänhet, alltså att du inte bryr dig om ifall din sexpartner njuter. Du kan alltså tända på att motparten egentligen inte vill? Sjukt konstigt. Men kan ju förklara varför många män (inte alla) är kassa till halvkassa i sängen. De som varit bäst har ju varit de som verkligen gått in för ens njutning, de kommer jag minnas hela livet.
    Det är intressant att det är nu tillåtet att ifrågasätta vad någon tänder på. 
    Det är väl orelevant om det handlar om en olaglig gärning? 
  • Anonym (Och därför)
    Om man hade ifrågasatt vad en kvinna tänder på så hade många snackat om att mannen vill vara berättigad till sex och att mannen vill att kvinnan ska ha sex utan attraktion. 
Svar på tråden Varför köper människor sex?