Anonym (Och därför) skrev 2024-11-18 16:20:57 följande:
Det är tydligt att delvis kan motståndet mot sexköp även handla om att olika personer vill gynna sig själv.
Det är knasigt när olika personer påstår när det handlar om män som köper sex, att sex är ingen mänsklig rättighet, inte synd om män som inte får sex, att sex ska vara ett privilegium och inget behov.
För att sedan påstå att kvinnor som säljer sex kan få svårt med intima relationer med andra människor och att vissa kvinnor kan inte njuta av sex.
Det skulle ju inte vara ett behov med sex.
Det är manipulera andra människor om man påstår försr att sexköp är fel för vissa saker för att sedan använda en del samma argument när det handlar om kvinnor som säljer sex.
Du har ju hittills inte tagit in något av det som personer som försökt förklara samtycke för dig och jag tvivlar på att du tar in vad jag skriver nu. Du verkar tro att förbudet mot sexköp är för att tex du inte ska få knulla. Förbudet har knappast något med att missgynna dom som inte kan attrahera en kvinna. Lagen är till för att skydda tjejerna som ofta är utsätta. Egentligen har jag inget emot om folk både säljer och köper sex så länge det inte finns tvång och båda mår bra av det även om jag inte skulle köpa sex. Men så ser nog inte livet ut för dom flesta som säljer sex. Tror det är få som egentligen vill sälja sex till dom som andra tjejer inte vill ta i med tång. Ofta ligger det nog tex ett missbruk bakom eller psykiskt dåligt mående.
Men så länge du kör knulla gör det ju inget för dig om någon annan när skit.