Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Varför köper människor sex?

• Anonym (Hmm)

Det är väl jättemycket bekymmer som försvinner.

Tänk att du ska klä upp dig inför krogen, du ska kanske betala inträde, du avsätter hela kvällen, du kanske köper lite drinkar, du försöker tala med människor men ingen visar intresse. Du kommer hem sent och blir trött dagen efter. Så gör du om det om och om igen, vilket gör det hela inte så roligt längre samtidigt som din sexlust ökar. 

Nu springer inte jag och köper sex. Men jag kan förstå ekvationen då jag har varit i den situationen som beskrivs ovan och tankarna har slagit mig en och flera gånger. Det finns en enkel väg som skulle innebära ett sätt att få både närhet, intimitet, sex och en trevlig stund enkelt. 

Så jag förstår de som faller för att ta den vägen. Speciellt under mina yngre år som började med att jag glad i hågen trodde jag skulle kunna få till något. Jag blev inte frustrerad efter första året, inte tredje året heller. Men när det hade gått typ 5-10 år. Då funderade man varför jag inte ens fick hem eller kunde gå hem med en enda tjej. Vid det laget så var det svårt att hålla tankarna på den enkla vägen borta. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-10-29 20:18:24 följande:
    Även om man inte har en fast partner kan man ju ha en fast kk. Då behöver man bara messa och fråga om man ska ses. 
    Vad tänker du? 

Visst kan man ha en kk. 

Men när jag höll på som mest så var jag glad för vad som. Jag letade inte efter en partner, tillslut ville jag bara ligga. ONS, KK whatever hade räckt för mig. Men kammar man hem noll gång på gång så är det inte så lätt oavsett typ av relation. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-10-29 21:25:21 följande:

Ja då är frågan varför det går så dåligt för dig. Tinder finns, många man kan träffa där. 

Det är ju om man gjort ett bra intryck, man tillfredställt den andre och varit trevlig och fräsch som man får komma tillbaka. Så du får nog rannsaka dig själv 

Jo men det var man alltid då. Trevlig o fräsch självklart. Gick så långt så man slutade till och med bry sig om tjejer. Även då så ledde det ingenstans. 

Det många som lätt får sex inte förstår det är att det inte är lika lätt för alla. En del tänker att det är väl bara gå ut. Men för vissa är det som att bestiga ett berg och det handlar inte alltid om att det är något konstigt fel på personen. Det är ofta så att tillhör du inte toppskiktet av sexuellt attraktiva män så har du en uppförsbacke. 

När tjejer tänker på en attraktiv kille så tänker dem sig den bästa hetaste killen de träffat. Men verkligheten är inte så för alla. 

Tjejer turas även om att jaga samma killar vilket gör att många tjejer får ligga men det blir en större del killar som blir utan. En mindre del män får ligga med desto fler tjejer. 

Så man får försöka sätta sig in i hur andra har det och inte utgå ifrån att alla har lika lätt att få ligga bara för att man själv har det. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-10-29 21:37:31 följande:

Men varför går du ut och inte använder Tinder istället? 

Jag har legat med få personer jag träffat på krogen. Men massor från sociala medier och Tinder. Vi raggar på ett annat sätt idag. 

Du har oavsett inte rätt att ligga med folk utan samtycke bara för att du socialt inte kan föra dig. 

Vart står det eller skrev jag att man inte socialt kan föra sig? 

Jag får ofta många vänner och personer att ha intressanta samtal med och ingen klagar på det sociala eller tycker jag är obekväm. 

Nätet brukar bli ännu färre chanser. Speciellt som man. Kvinnor på nätet blir uppvaktade med massor av meddelanden. Skulle gissa du får sortera ut vem du gillar av många försök till kontakt med dig på nätet. 

Men män brukar få 0 kontakter. Bara top notch män blir påraggade på nätet. Finna forskningsstudier på det också som visar vilken skillnad det är på antal inlägg män respektive kvinnor får när det kommer till nätet. 

Får du chansen så prova lev om livet som man så kanske fler kvinnor hade en bättre förståelse. 

Ha en trevlig kväll
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-10-29 22:00:24 följande:
    Vad har du att erbjuda en kvinna menar du då? Varför vill ingen ligga med dig? Min mans polare är inte direkt vacker, han är inte smart heller men han är otroligt charmig och rolig och kvinnorna jagar honom? han är 56 år Och har en BMI på 40 
    Kul att det går så bra för honom. 

Ja vissa män lyckas och vissa inte trots samma beteende. Vore intressant o göra en forskningsstudie på det o se.om det är feromoner, uppväxtort eller vad det är som gör att vissa kvinnor tänder till hos vissa och hos vissa kan de älska att vara i personens sällskap men duckar så fort det blir sexuellt. 

Spännande. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (M) skrev 2024-10-30 14:23:28 följande:

rent praktiskt så, tänker man den killen i tråden alla timmar han la på krogen och på att förbereda sitt utseende, om han hade jobbat extra istället, tänk alla sexköp de pengarna kunnat ge. Så det är inte så svår matematik egentligen varför vissa väljer att köpa sex

Precis. Det är väl lite enkelheten många är ute efter. 
    Man springer normalt inte runt med en handgräsklippare på tusen kvadratmeter gräs om det står en åkgräsklippare redo. 

Jämföras med att ragga om o om igen med ett mycket litet kanske att det blir nåt.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (LP) skrev 2024-11-03 14:57:02 följande:

En kvinna som söker casual på tinder skulle utan problem kunna få 10 nya grabbar i veckan o allt som en kvinna fantiserar om kan hon få uppleva utan någon större ansträngning. Så ser inte verkligheten ut för män! 

Det är exakt det som gör att män blir frustrerade och tar till genvägar. Man orkar inte längre göra jobbet för ett kanske kanske.. nähä ännu ett nej. 
  • Anonym (Hmm)

Vad många tjejer troligen inte förstår är att män inte behöver känna kärlek/känslor först som leder till sex. Utan sexet i sig är en handling som leder till känslor. 

Det gör att jag tror tjejer hae svårare förstå hur man kan ha sex utan känslor. För hos tjejer är det just känslor som leder till sex. Men hos män kan själva sexet vara det som leder till känslor. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 23:12:57 följande:

Men då kan du neutralt diskutera yonimassage. 

Sedan kan du prata om hur olika detta marknadsförts också. Du kan även lägga till motivet till köpet. Och inte titta nu utan 10 år tillbaka i tiden. 

Det är just det kvinnor gör de säger och intalar sig att det är ett annat motiv när de egentligen njuter av att få komma också. 

Där kvinnor får sex marknadsförs annorlunda för att komma undan med det. 

Marknadsföring och motiv är bara sett för att få det att låta bättre och så att omgivningen inte ska tro det är sexköp vilket det ju egentligen ändå är. 
  • Anonym (Hmm)

(Nätet) lämna tråden. Det är hyckleri på stor nivå här inne. 
    De vet inte ens det själva men de kommer försvara kvinnors sexköp medvetet eller omedvetet. Deras trovärdighet försvinner och fortsätt döma allt sexköp o stå på dig för männen som far illa också. 

Svar på tråden Varför köper människor sex?