• Mimo1807

    Medgivande vid utresa

    Jag och barnens pappa har delad vårdnad och jag och barnen ska resa till Thailand i sommar. Vi har pratat om det och han är helt okej med att jag reser med barnen men min fråga är , behöver man någon blankett med sig och isåfall vart hittar man en sån blankett ? jag har letat överallt 😅

  • Svar på tråden Medgivande vid utresa
  • Meddelande borttaget
  • Tow2Mater

    Utrikesgruppern är bluff.

    Det finns inget krav på att köpa en resehandling
    Det förekommer att företag eller personer vill dra nytta av osäkerheten om vad som gäller och tar betalt för dokument som inte är nödvändiga, eller som går att få gratis från flygbolag, researrangör eller myndighet. Just nu får Konsumentverket frågor om en webbplats som bland annat säljer föräldramedgivande-dokument. Myndigheten har inlett en granskning av företaget eller personen bakom webbplatsen.

    Läs mer:
    www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/1952585/behovs-foraldramedgivande-vid-resa-med-minderariga-barn/

  • Anonym (Mannen)
    Tow2Mater skrev 2024-03-31 00:38:28 följande:

    Utrikesgruppern är bluff.

    Det finns inget krav på att köpa en resehandling
    Det förekommer att företag eller personer vill dra nytta av osäkerheten om vad som gäller och tar betalt för dokument som inte är nödvändiga, eller som går att få gratis från flygbolag, researrangör eller myndighet. Just nu får Konsumentverket frågor om en webbplats som bland annat säljer föräldramedgivande-dokument. Myndigheten har inlett en granskning av företaget eller personen bakom webbplatsen.

    Läs mer:
    www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/1952585/behovs-foraldramedgivande-vid-resa-med-minderariga-barn/


    Tack! Missade det. Anmälde mitt eget inlägg. blandade ihop det med en annan site som gav dokumentet gratis.
Svar på tråden Medgivande vid utresa