Relation - min man sitter med mobilen 24/7
Hej allihopa!
Jag behöver lite tips och råd. Vi har varit gifta sedan 2017, fick en son 2018 och är gravid nu igen. Sedan 2018 har min man hållit på med Bitcoin. Jag överdriver inte, men varje minut hemma går åt till att han sitter med telefonen och tittar på YouTube om hur Bitcoin fungerar. Vi båda tjänar ganska bra; han driver en restaurang och kommer hem vid 21:00, vilket gör honom trött när han kommer hem och han vill gärna vila efter maten och titta i sin telefon. Det får han göra, men inte varje dag. Jag har pratat med honom och sagt att han kan avsätta en kväll i veckan för att titta på en film med mig eller spendera en kväll med att hitta på något, som att spela sällskapsspel eller liknande. Detta händer tyvärr aldrig. Han är ledig vardagar två dagar i veckan, och jag har varit hemma sedan mitten av januari på grund av graviditeten (jag föder i maj). Aldrig har han sagt 'nu är sonen på förskolan, låt oss hitta på något'. Det är alltid jag som måste påpeka det, men inget händer.
Nu har han börjat med TikTok, har på sig hörlurar, skrattar, tittar och kommenterar. När jag försöker säga någonting tar han ner sina hörlurar, lyssnar, svarar och sätter tillbaka dem. När jag säger att detta är respektlöst att jag inte kan föra en konversation eller bara prata när jag har lust, säger han att jag är konstig och att han är respektfull som tar av sina hörlurar. Jag känner att han älskar mig, och jag älskar honom, men jag blir trött. Jag saknar hur han var första året, omtänksam, nära... Jag har påpekat telefonen flera gånger, men då bråkar vi alltid till slut, och han tycker att jag överdriver, speciellt nu när jag är gravid. Tydligen.
Jag blir så ledsen. Jag saknar min man, att han umgås med oss. Han är alltid trött på sina lediga dagar och somnar på soffan. Han hittar aldrig på något och säger aldrig 'nu gör vi si och så'. Han säger hela tiden 'jag är trött, nu måste jag vila'.
Överdriver jag?