Ljuga om barns ålder för billigare pris?
Tycker du har väldigt kloka resonemang. Jag tänker som dig. Jag försöker uppfostra mina barn till snälla, ärliga och respektfulla individer. De gånger min 6åring har ljugit har jag frågat varför och sagt att man inte ska ljuga. Barn gör inte alltid som vi säger dom gör som vi gör. Vill man lära barnen att det är okej, ljug på. Vill man visa att det rätta är att vara ärlig så visa barnen att vi är ärliga.
Jag har aldrig någonsin ljugit om barnens ålder. Tex vi var på lekland och fick betala fullpris för barnet som nyligen fyllt 1 år. Vilket jag tyckte kändes orimligt för en 1 åring är för liten för nästan allt där. Jag ljuger inte om åldern men eftersom jag inte vill betala fullpris på ett litet barn så åker vi inte dit förens det är värt pengarna. Skulle vi inte ha råd att betala fullpris så skulle vi också avvakta. Vi har fått avstå en hel del då vi flera månader går plus minus noll och vissa månader fått tagit av sparkontot, ändå finns inte på världskartan att ljuga. Kan förstå om lögnen kan rädda livet på någon i familjen men för att ha råd med nöje, näe så pinsamt! Tycker din man är pinsam faktiskt skulle bli jätteobekväm om min man skulle ljuga för någon mitt framför ögonen på mig eller barnen. Skulle nog av ren reflex säga "men hon fyllde ju 7 år i februari, har du glömt det?"