• nihka

Ljuga om barns ålder för billigare pris?

Köp liftkort på internet för hela familjen. När de väl är betalade för kan din man inte göra något åt det. Han ska inte tvinga andra i familjen att ljuga och smyga.

Någonstans måste åldergränsen finnas och i flera år har barnet fått åka lift gratis, vilket är en bonus som jag ser det.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Lätt) skrev 2024-03-30 10:57:12 följande:
    Fjantig kommentar. Du försvarar de hutpriser som chockhöjs under lov och ledigheter då barnfamiljer måste åka om de vill komma iväg. 

Att ljuga med 2 månader är inte ens en big deal. Det mest rättvisa skulle vara om årtalet räknas inte datumet,  ex barn födda fram till 2012 får åka gratis osv. Att dra gränsen vid datum är bara sniket. 

Jag tar alltid med egen choklad, men betala storjätten du. Det är inte ungdomarna som jobbar extra och sliter som får överskottet av alla intäkter precis.
    Och för den som är född i slutet av december? Alltid är det någon som tycker reglerna missgynnar dem och att de borde vara annorlunda.

Som alltid är det de som betalar som får betala mer för att vissa inte betalar alls. Det är helt frivilligt att åka till fjällen och om man inte har råd får man låta bli eller anpassa resan efter sin budget.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Ljuga om barns ålder för billigare pris?