Anonym (Hon i kassan) skrev 2024-03-29 18:11:37 följande:
Jag tror som sagt inte det räknas som ringa bedrägeri om man inte satt det i system. Det finns inte en chans att de blir anmälda inget företag är så dumma att de riskerar sån dålig publicitet för en sån skitgrej. Jag har jobbat i kassan på en stor nöjespark i flera år och det är jätte, jätte vanligt att folk ljuger om hur gamla barnen är. Folk här verkar tro att det blir fängelsestraff direkt om barnet försäger sig men där jag jobbade hände inget fast barnet stod och gormade så det hördes i hela parken att föräldrarna sagt fel.
Bytte du åsikt efter 6 timmar och 11 minuter? Så här skrev du klockan 12:00: Möjligtvis, eventuellt ringa bedrägeri ...
Jag är inte jurist, men har läst straffrätt och polislära på högskolenivå. Jag menar att det sannolikt är brottsligt, men jag håller helt med om analysen att låg risk att åka fast föreligger just för att de räknar med att det inte är värt att jaga myglare.
Låg sannolikhet att åka dit gäller även om du stjäl en schysst cykel och kränger den. Behåll den gärna något år och göm undan den så är risken väldigt liten att åka dit. Även rattar på BMW-bilar ger bra pengar och låg risk att åka fast liksom stöld av båtmotorer.