Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Ljuga om barns ålder för billigare pris?

Hur är er barn? Är han noga med att följa regler eller är han som sin pappa? Min pojke hade haft svårt att somna och mått jättedåligt om vi bad honom ljuga. 

Tycker er son att det är jobbigt att ljuga ska ni självklart inte be honom om det. Du ska inte heller behöva ljuga om du mår dåligt av det. 

• Anonym (Stina)
    Anonym (Inte lögnare) skrev 2024-03-28 21:18:22 följande:
    Jättenoga med regler. Han har svårt att gå mot rött ljus, på den nivån är det.

Då tycker jag att du ska använda det argumentet för att få din man att ändra på sig. Även om han tycker du är stelbent så borde han ha förståelse för att er son inte mår bra av att tvingas ljuga. 

Förövrigt är ju din man precis lika stelbent fast åt sitt håll, han är ju inte direkt flexibel mot dig i det här. 

• Anonym (Stina)

Jag fattar varför det här blir en stor grej. Det är ju en stor skillnad i grundvärderingar och syn på uppfostran som visar sig här

• Anonym (Stina)

Jag förstår inte de som tycker det är allvarligare att snatta godis för en tjuga än att lura ett företag på några hundra. Vad är logiken där? den finns inte, det är var en dålig bortförklaring. Det är ju knappast så att ägaren av en affär äter godiset om det är kvar. Det är pengar en ägare vill tjäna på sin verksamhet, det är själva grunden till att den finns. Vill man utnyttja servicen av ett företag så betalar man för den om man vill göra rätt för sig. 

Är man ok med att vara en fifflare och tjuv och lära sina barn att det är så man tar sig fram i världen så fine, men sluta ljug för er själva. 

Svar på tråden Ljuga om barns ålder för billigare pris?