Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

    Är vi tillsammans el dejtar endast fortfarande?

    Hej, lång story här kommer den korta versionen.

    Har dejtat en yngre kille nu lite mer än 3 månader och vet fortfarande inte om vi är tillsammans el ej. Ingen av oss har frågat om detta, och jag som är rätt mycket äldre har aldrig bara "dejtat" i 3 månader utan att veta om vi varit ett par el ej. 
    Har heller inte riktigt vågat fråga då han varit osäker på vad han vill och att han tar tid på sig att känna saker. Men är väldigt gullig och fin när vi ses, och även på sms. 
    Så frågan är lite hur jag ska fråga om detta? För känner att jag mår dåligt av ovissheten och motsägelsefulla svar dessutom. 

    Upptäckte dessutom att han varit inloggad på den dejtingsida vi träffades på för bara en vecka sen.. och detta gör mig ännu mer fundersam. Vi hade ett samtal om att dejt exklusivt här för en månad sen så det trodde jag fortfarande gällde. Så detta gjorde mig ju oxå ledsen såklart. 

    Har ni varit med om liknande eller har ngr tips att ge? Vore toppen!

  • Svar på tråden Är vi tillsammans el dejtar endast fortfarande?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Anna) skrev 2024-03-28 11:41:12 följande:

    Fråga rakt utvar han står och säg var du står.
    Står ni inte lika så gå vidare


    Ok, så vänta in är inte ett alternativ tycker du?
    Han har bett om mer tid, men jag vet inte hur länge jag ska orka vänta. Är kär i honom.. ????
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Tina) skrev 2024-03-28 11:42:42 följande:

    Har han vart inloggad på dejtsidan så ser han inte er som ett par


    Lite så jag funderar oxå... Obestämd Samtidigt sjukt jobbigt att fråga.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (?) skrev 2024-03-28 13:44:42 följande:

    Min kille var sån. Långsam😅
    Hade svårt att fastslå att vi verkligen var ihop? 
    Tycker man kan ge tid ,
    men beror på. 
    Hur ofta ses ni? Vad gör ni när
    ni ses? Vi var tillsammans hela tiden, på stugan, i stan, allt. Ändå var han osäker- jag hade barn sen innan.


    Hej!
    Tack för ditt svar. Jag har ixå barn sen innan och är äldre än honom 😊 Jag frågade faktiskt där vid 3-månadersstrecket och vi kom fram till att i har ett förhållande. Det jag däremot är väldigt ovan vid sen tidigare är att vi blev fysiska hyfsat snabbt.. Mest på hans initiativ. Så det har ju känts som vi varit ett par i ca 5 månader nu. 

    Angående dejtingsidan, så hade han bara gått in en ggn och innan dess ett par månader tidigare. Fick aldrig ngt vettigt svar på varför, men sen tog vi besöutet att bort/pausade våra konton där. 

    Men ja, har aldrig haft en såhär långsam process med ngn. Men ngn sa oxå "Långsamt är bra", så försöker ha faith i det. Även om det är svårt ibland. Vi har i alla fall  båda känslor nu, vilket är härligt. Ses dock alldeles för sällan, enligt mig. Mkt pg a "rådande omständigheter" i bådas liv, även om han är mer busy än jag. Så den biten är lite kämpig. Jag har en otrygg anknytning oxå, så det stökar en del oxå.. tyvärr. Men vi ses mest i stan el hos mig. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2024-03-28 13:45:02 följande:

    Sitter förresten i nästan samma slags situation som dig just nu, men vi har inte blivit exklusiva än, blir väl snart. Fråga mig om du undrar något särskilt kring det.

    Vad är det för motsägelsefulla svar du får?


    Hej, hur går det för dig? 😊 
    Vi kom fram till att vi har ett förhållande och det är fint och så. Kanske lite i långsammaste tempot enligt mig, men det har ändå hänt en hel del senaste 2 månaderna. Vi är väldigt fina mot varandra. Har nog aldrig haft en såhär fin kille innan som månar om mig och jag om honom. Blir sån tillbaka när jag får omtanke.

    Det motsägelsefulla var att han å ena sidan ville framåt, men att han har en långsam process osv.. så sa lite "emot" sig själv ibland. Ngt bättre nu.
    Anonym (?) skrev 2024-03-28 13:44:42 följande:

    Min kille var sån. Långsam😅
    Hade svårt att fastslå att vi verkligen var ihop? 
    Tycker man kan ge tid ,
    men beror på. 
    Hur ofta ses ni? Vad gör ni när
    ni ses? Vi var tillsammans hela tiden, på stugan, i stan, allt. Ändå var han osäker- jag hade barn sen innan.


    Hej!
    Tack för ditt svar. Jag har ixå barn sen innan och är äldre än honom 😊 Jag frågade faktiskt där vid 3-månadersstrecket och vi kom fram till att i har ett förhållande. Det jag däremot är väldigt ovan vid sen tidigare är att vi blev fysiska hyfsat snabbt.. Mest på hans initiativ. Så det har ju känts som vi varit ett par i ca 5 månader nu. 

    Angående dejtingsidan, så hade han bara gått in en ggn och innan dess ett par månader tidigare. Fick aldrig ngt vettigt svar på varför, men sen tog vi besöutet att bort/pausade våra konton där. 

    Men ja, har aldrig haft en såhär långsam process med ngn. Men ngn sa oxå "Långsamt är bra", så försöker ha faith i det. Även om det är svårt ibland. Vi har i alla fall  båda känslor nu, vilket är härligt. Ses dock alldeles för sällan, enligt mig. Mkt pg a "rådande omständigheter" i bådas liv, även om han är mer busy än jag. Så den biten är lite kämpig. Jag har en otrygg anknytning oxå, så det stökar en del oxå.. tyvärr. Men vi ses mest i stan el hos mig. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Samma spår) skrev 2024-05-22 11:50:14 följande:

    Nu är det drygt en månad sedan senaste inlägget skrevs, men jag är nyfiken på hur det gått för TS? Jag sitter själv i liknande (om inte samma) situation, med en tjej som jag dejtat i tre månader men som vill ta det långsamt, hon säger att det tar lång tid för henne att "släppa in någon" och att få känslor för någon, så det är en process i sig självt som jag respekterat och vill inte pusha henne. Frågade efter ca 2 månader om hon dejade några andra och hon sa nej, jag sa lite skämtsamt att "då skulle man kunna säga att vi inofficiellt är exklussiva med varandra", vilket hon skrattade till och sa nåt i stil med "ja, det skulle man ju kunna göra", men jag ville inte pusha ämnet vidare för att respektera hennes gränser. Nu när det gått tre månader så kändes sista dejten som att hon blev obekväm när jag tog upp frågan om hur hon känner, och det känns som att jag pushade bort henne bara genom att fråga. Skulle visa hennes profil på dejtingsidan där vi träffades för en kompis som aldrig sett henne och var nyfiken, och jag upptäckte då att hon ändrat sin profilbild (eller snarare, hon har ändrat ordningen på bilderna som visas, för det är samma bilder som när vi började skriva med varandra men nu är det en annan bild som hon valt som "primär profilbild"). Det kändes väldigt jobbigt att se, särskilt som att sista gången vi sågs gjorde mig än mer osäker på vart vi står tillsammans, och jag är både nedstämnd och orolig för att jag antingen pushat bort henne från mig genom att ta upp ämnet när hon varit så tydlig med att hon behöver tid, eller att hon nu kanske reflekterat över att hon inte vill fortsätta med vårat dejtande, oavsett vilket så gör det mig ledsen.

    Så, jag skulle vilja höra från TS hur det gått i hennes fall med den här killen, kan vi få en update och gärna kommentar från någon annan här i forumet som kan ge mig lite svar på mina tankar (uppskattas)?


    Hej!
    Kul att du frågar 😊 
    Skrev ett svar nedan om du vill veta 😊 Varit lite busy med annat ett tag. 

    Hur går det för dig? Hörs ni av fortfarande?
    Lät lite knepigt, och ja det är svårt att veta hur en ska agera när någon behöver mkt tid. Jag är inte heller helt van vid det och har verkligen haft tålamod denna ggn. Jag är ändå ngt snabbare med att veta hur jag känner för nån ny (för det mesta i alla fall), så blev ju förälskad hyfsat tidigt. Oftast helt oväntat när jag väl faller för ngn, vilket ofta även överraskar mig 😊 Så det är inget jag skyndar på, utan vet bara när det känns rätt lixom. Trots att jag blitt sårad många ggr.

    Hör av dig om du vill bolla detta mera 😊
Svar på tråden Är vi tillsammans el dejtar endast fortfarande?