Inlägg från: Anonym (Sjuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjuk)

Amning eller inte är inte alltid ett val!

Jag är en sån som inte ammat på grund av mediciner. Många med min sjukdom mår mycket bättre efter förlossningen och behöver inte ta mediciner på ett tag. Tyvärr blev det inte så för mig, som istället blev sämre. Jag upplever förståelsen ännu sämre då, för många känner någon med sjukdomen som minsann kunde offra sig och inte ta medicinen på flera månader så att de kunde amma istället. För mig var det aldrig ett alternativ, för jag blir så sjuk att jag mer eller mindre är sängliggande, utan möjlighet att själv bära mitt barn, utan medicin.

• Anonym (Sjuk)
    Reclaimyourself skrev 2024-03-28 09:05:24 följande:
    Styrkekram❣️❣️

Får man fråga vilken sjukdom du har? 
    Jag äter flera olika mediciner mot psykisk ohälsa som är en följd av Asperger och ADHD. Elvanse (ADHD-medicin), antidepressiva, antipsykotiska (Haldol) och ångestdämpande. Jag slutade med Elvanse ett bra tag före födseln för att kunna amma, sen "kom de på" på BB att man inte kan amma när man äter Haldol. 
    Jag har två reumatiska sjukdomar. Jag medicinerar med immunhämmande läkemedel och cytostatika. Vissa mediciner går att amma på, men inte dubbla mediciner och tyvärr inte de medicinerna jag tar.
Svar på tråden Amning eller inte är inte alltid ett val!