Övergång skola
Så tråkigt att höra om din erfarenhet från sonens förskola, man kan ju verkligen undra vart det har brustit i förtroende?
Att som pedagog aldrig kunna ge positiv feedback kring ett barns utveckling är ju skrämmande.
Det finns alltid något som är barnens styrka och något i utvecklingen som är under utveckling.
Jag förstår att du känner dig sviken och att du vill ge din son en ny chans när han börjar skolan.
Har du varit i kontakt med rektorn på förskolan angående överflyttnings samtalet?
jag skulle kontakta hen och berätta om mina farhågor och kanske rektorn kan ge lite mer lugnande råd kring situationen.
Sedan vill jag ändå säga att de styrkor som din son har utvecklat är helt fantastiska och det kommer säkerligen underlätta för honom i skolan och förhoppningsvis lysa mer än hans sociala förmågor.
Min dotter har några elever i sin klass som också är i autismspektrat och har samma förmågor som din son och de blir väl respekterade och är en del av gemenskap på deras villkor.
Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa och att din son får en fin första upplevelse i skolstarten!