Inlägg från: Anonym (Why) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why)

Lördag som eskalera

Anonym (Mk) skrev 2024-04-11 13:21:26 följande:

Ja, många röda flaggor här. 

Men TS hävdar att hon kände honom innan de flyttade ihop så då visste hon ju vad han var kapabel till. 

Med tanke på att han chockade sig själv så nä de visste jag inte. 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-04-11 14:24:23 följande:

Hur mycket vet du egentligen om hans dryckesvanor? 

Att han håller igen nu i början är bara naturligt, men du vet ju inte hur mycket han drack innan nu flyttade ihop. Har du aldrig funderat över varför han fick för sig att börja dricka starköl direkt på morgon, det är ju ett typiskt alkis-beteende? 

Har han fått arbete på din hemort? 

Att han gillar att dricka öl på fredagskvällen, någon på lördagen och kanske 1 eller 2 till formel 1 på söndagen om det inte blir försent. Aldrig mitt i veckan eller om han vet han ska köra.
    Ja han har fått jobb här
  • Anonym (Why)
    Tow2Mater skrev 2024-04-13 14:04:01 följande:

Alla ni som tycker TS och mannen ska söka hjälp; har ni aldrig betett er destruktivt på ett eller annat sätt i era liv, men insett det inte håller och bara ändrat er av er själva då ni bestämt er? Söker ni verkligen hjälp för allt? eller är ni så perfekta ni aldrig gjort något destruktivt? Själv har jag nog flera saker, men det har bara varit att bestämma sig att inte göra så igen.

Tack 🙏 . 
  • Anonym (Why)

Jaså min tråd tog fart igen.
    Jag mår bra och relationen har hämtat sig bra efter händelsen. Det "men" jag har kvar är att senast han blev arg på mig och höjde rösten så blev jag riktigt rädd och började gråta hysteriskt. Bråket upphörde tvärt då men var ingen kul känsla så jag inser ju att där finns att bearbeta hos mig och att jag borde prata med någon. 
    (Detta var första gången efter händelsen som vi blev lite ovänner och rösten höjdes.)

• Anonym (Why)
    Lynx123 skrev 2024-05-27 09:43:45 följande:
    Höjde rösten? Varför höjde han rösten? Kan han inte diskutera som en normal människa?
    Jo, det brukar vi förstås göra men ibland höjs rösten i frustration.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Delia) skrev 2024-05-28 04:12:50 följande:
    Du mår inte bra när du gråter hysteriskt. Eller hur?! Det var inte du som började det här bråket. Din man hotar dej till livet och slår dej blodig. Din man är också alkoholist. Ledsen att säga det. Men det finns NOLL förutsättningar för en relation för er del. Är du på riktigt rädd om det själv så söker du psykologkontakt OCH lämnar den här dysfunktionella relationen. Den är redan förstörd. Det var han som förstörde den. Se till att han inte förstör dej också. Gå vid första slaget! 

Att du slog honom var också fel. Men jag antar det rent psykologiskt var dels en form av självförsvar men också ett test från din sida. Det vill säga du blev mordhotad och du försvarade dej, samt att du också testade hur mycket av sanning han talade när han sa att han skulle slå ihjäl dej. Du har svaret. Han backar inte för att göra dej illa om du inte gör som han vill. En man som älskar en använder sin styrka, både psykiska men i yttersta nödfall även sin fysiska styrka för att SKYDDA sin familj. Allt annat är fel.
    Mitt slag hade inget med det han sa att göra. 
    Men iaf, hade detta skett utan att jag sett att jag provocerat fram det så hade allt varit en helt annan femma. Jag har rejält stor del i detta och det måste jag ta ansvar för. Liksom han måste ta ansvar över sin del vilket jag upplever att han gör. Det är alltid trist när folk drömmer ut ens förhållande men jag får ju helt enkelt skylla mig själv som vände mig hit. Med lite eftertanke så borde jag ha förstått vad folk skulle komma med här. Här på fl är allting så himla svart eller vitt. 
    Oavsett så har jag tagit mitt beslut och nu kan folk bara sluta skriva mer i tråden. Hade jag kunnat så hade jag låst den eller plockat bort den. 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Delia) skrev 2024-05-28 08:33:55 följande:
    Kvinnojourer idag uppmanar till att gå före första slaget. Du är så sorglig nu TS, som stannar i ett skitförhållande. Och handen på hjärtat: Du visste när du skrev vad vi skulle säga. Du måste fråga dej nu:

Why?

sverigesradio.se/artikel/6655057
    Ja, det visste jag så jag ångrar att jag skrev här. Jag är av synen att jag anser vi är värda en andra chans helt enkelt. Kanske får jag ångra det, kanske inte. Bara för det hänt en gång så betyder inte det att det måste ske igen. Jag vet statistiken pekar på det men det kan också gå bra
  • Anonym (Why)
    Anonym (F) skrev 2024-05-28 11:52:58 följande:
    Lästa jag precis detta. Gå vid första slaget. Du måste missat vem som utdelade första slaget. Menar du på riktigt att första slaget är en form att självförsvar?

Menar du att en man som älskar kan tåla lite stryk för han skulle inte slå tillbaka?

Vänd på begreppen.

En man slår en kvinna i ansiktet och hon slår tillbaka. Skulle du se på den situationen likadant?

Herregud!
    Lite så faktiskt, är jag som slog först så han som ska lämna mig isf. Båda gjorde fel och nu vill vi göra rätt
  • Anonym (Why)
    molly50 skrev 2024-05-28 13:12:51 följande:
    Och om han gör om det igen? Ska han få en tredje chans då? En fjärde?
    Det här handlar inte om att han råkat säga en klumpig sak i stundens hetta utan han har både mordhotat och slagit dig.
    För mig förtjänar en sådan man inte en andra chans.
    Även om du hade provocerat honom till det.
    Skulle det ske så vet vi båda att det är hundra procent kört mellan oss. Oavsett vem av oss som går över den gränsen 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-05-28 13:38:26 följande:

Då kan ju TS slå honom. Med hennes logik så gör de då båda fel, och sedan kan de gå vidare och göra rätt. Tills nästa gång. De kan även skylla på att de provocerar varandra, så behöver ingen känns att den gjort fel. 

Obs ironi. 

Såklart inte. Detta är inget som får ske igen. Vi förlåter varandra en gång
  • Anonym (Why)
    Anonym (Delia) skrev 2024-05-28 13:53:33 följande:
    Hm undrar just varför så pass många kvinnor mördas av våld i nära relation.

OBS ironi
    Jag förstår att du är ironisk och jag vet också att många kvinnor förlåter och förlåter. Men jag har inte bara mig själv att tänka på.
    Jag vet hur denna lördag gått till, har inte beskrivit varenda liten detalj utan fått med de jag tyckte var relevant. Jag tar på mig skuld men ser definitivt hans skull i det också. Det får inte ske igen och skulle det ske så är det hejdå. Jag har hela min familj nära så jag kan lätt bo hos dom om han skulle ha problem med att flytta ut. 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Delia) skrev 2024-05-28 14:06:21 följande:
    När du blivit slagen blodig och dessutom blivit mordhotad borde du bara tänka på dej själv.
    Din åsikt i frågan har framgått. Tack
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-05-28 20:15:06 följande:
    Vem mer måste du tänka på, som gör att du inte kan lämna?
    Mena inte så, jag mena precis tvärtom att jag har andra att tänka på än mig själv så jag måste lämna om det upprepar sig. Vi ger varandra en chans till båda två. Det är vad vi tillsammans har kommit överens om precis som vi är överens om att det inte får ske igen.
  • Anonym (Why)
    Lynx123 skrev 2024-05-28 21:03:48 följande:

Så himla läskigt, ledsamt och frustrerande att höra en person tro att mordhot och knytnävsslag är något man kan förlåta och gå vidare efter då det finns en "ursäkt". Finns ingen som helst ursäkt i hela världen och jag hoppas innerligt att TS överlever nästa gång det händer. 

Tack för du hoppas det. Annats får jag känslan av att de flesta här hoppas det ska gå illa för mig och dom få veta så dom kan få känna sig duktiga i sitt "vad var det jag sa"
  • Anonym (Why)
    molly50 skrev 2024-05-28 21:35:42 följande:
    Då tror jag du känner fel.
    De flesta av oss vill ditt bästa.
    Och jag har t ex själv levt i en destruktiv relation.
    Hade jag inte lämnat den så hade jag kanske inte suttit här idag.
    Så jag talar även av egen erfarenhet.
    Det kan vara värt att tänka på.
    En relation blir inte destruktiv för att det har hänt en gång
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-05-29 06:55:41 följande:

Menar du att er relation är sund? 

Att det ni gjorde är bra? 

Att slå på någon i en relation är per definition destruktivt.  Hur kan du inte fatta det? 

Ja vår relation är sund om man bortser från denna enda händelse!
    Nä, det vi gjorde är hemskt och därför gör vi det aldrig igen
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-05-29 08:03:35 följande:
    Så då är alla relationer sunda, om man som du plockar bort det destruktiva?

Vem försöker du lura mer än dig själv?
    Skillnaden är att det hänt en gång. 
  • Anonym (Why)

Ni kan få fortsätta älta detta om ni vill. Jag har tagit beslutet att vår relation är värd en chans. Jag har lagt det bakom mig och där finns ingenting ni skriver som kommer att få mig att ändra åsikt. Jag vet hur vi har det i vanliga fall och det är underbart. För mig är detta nu bara en dålig mardröm. 

• Anonym (Why)
    Anonym (Delia) skrev 2024-05-29 08:52:57 följande:
    Jag hoppas du vaknar upp från din mardröm.
    Har jag gjort och jag har det jävligt bra. 
    Försök tänka att det faktiskt aldrig sker igen. Då skulle jag lämna någon som får mig att må så himla mycket bättre än jag någonsin gjort. Som alltid visar mig uppskattning och berättar hur fin jag är. Som ger mig fjärilar i magen och kompletterar mig bättre än någon annan på känslomässigt och emotionellt plan. Som aldrig viker från min sida.
    Hade han varit Som min exman och detta hänt hade det tagit slut direkt kan jag lova 
  • Anonym (Why)
    Tow2Mater skrev 2024-05-29 19:02:02 följande:
    Har han inte mördat tidigare, och inte har en historia av våld förutom ett slag efter jag först slog honom - den lilla risken skulle jag absolut ta.

Gå inte över gatan - du kan ju bli påkörd!
    Det är jävligt skönt med någon som faktiskt förstår även om jag själv fatta att så inte skulle vara det överhängande. Faktum kvarstår att om jag inte slagit så hade han aldrig slagit. Och någon sån historia finns inte
Svar på tråden Lördag som eskalera