Inlägg från: Anonym (Why) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why)

Lördag som eskalera

Anonym (Naivt) skrev 2024-04-09 18:56:22 följande:

Skriv vilken stad ni bor i så kan vi se vem som
    slagit ihjäl vem när rubriken dyker upp på Aftonbladet. Vet ju vad oddsen är enligt statistiken? Får bara hoppas att barnen slipper bevittna det.

Jag tycker det är lite väl att dra parallellen att jag kommer bli ihjälslagen för en enda incident. Minns dessutom att jag slog först. Kan ju lika gärna vara honom det står om då och att jag misshandla honom till döds om vi ska vara så krassa
  • Anonym (Why)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 19:04:02 följande:

Svartsjuka är farligt att leka med. 

Verkar kutym att man idag ska jävlas genom att göra den andre svartsjuk då man har varit alltför dålig på att kunna ta en konversation / dispyt. 

Folk dör faktiskt av detta spel om att man ska vara otrogen. Antingen blir någon ihjälslagen / knivmördade eller så tar den ena sitt liv. 

Det är dags för alla som håller på såhär att steppa upp och antingen kunna ta diskussionen och försöka förstå / se ifrån den andres synvinkel eller bara säga att det behövs tystnad och en paus. Att börja spela över om att minsann ska träffa någon annan osv slutar oftare än vad man tror i sorg på riktigt. 

Sluta vara omogna och väx upp är alltså det jag vill förmedla. 

Håller helt med dig. Har blivit en tankeställare som heter duga och jag skäms som fan för beteendet jag visa upp. Klart som fan jag kan träffa någon annan men det kan han med men det är inte vad vi vill så att uttrycka något sånt och bara sjukt. Jag vet bättre än så
  • Anonym (Why)
    Anonym (Naivt) skrev 2024-04-09 19:18:43 följande:

Precis, därför jag skrev just så. Undrar vem som slår ihjäl vem?

En man med mycket svartsjuka, alkoholproblem och utan en normal spärr för våld.

En kvinna som tycker om att provocera och även hon utan normal spärr för våld. 

Båda verkar ha allvarliga problem med mognad, hantera känslor och kommunikation. Kan bli vilket som.

Men nu drömmer du oss efter enbart denna dagen. Det är inte så vår vardag ser ut. Att det hände känns så främmande och det ska fan aldrig ske igen
  • Anonym (Why)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 19:40:11 följande:

Så naivt.

Spelar ingen roll om vem som gjorde fel först eller vidare. Utan det som spelar någon roll är att ni inte kan hantera konflikter mellan varandra. 

Detta har redan så skett. Och säkerligen inte första gången det har hänt heller. Bara att det blev så mycket mera extremt denna gång. 

Ni är skadliga för varandra och någon av er kommer att förlora på det här förhållandet. Bättre ni går till psykologen och gör slut på plats så psykologen kan handhava de insatser och resurser som behövs för er då åtminstone en av lär vara självmordsbenägen.

Det kommer säkerligen bli bättre i någon månad  på sin extrema höjd, några. Men sedan kommer det att krascha igen. Bättre ni går skilda vägar redan nu så kanske ni båda överlever det.

Kvittar väl vad jag säger för du har redan dömt ut oss men nä, det har inte skett innan och det ska fan inte ske igen. Vi är så mycket bättre än så så det är bara en fet jävla skämskudde på oss båda att det blev så
  • Anonym (Why)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 19:43:37 följande:

Han är pontentiellt livsfarlig fysiskt. Ts är potentiellt livsfarlig psykisk.

Ingen av dom är bra för den andre och båda är potentiellt livsfarliga för varandra.

Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 19:40:11 följande:

Så naivt.

Spelar ingen roll om vem som gjorde fel först eller vidare. Utan det som spelar någon roll är att ni inte kan hantera konflikter mellan varandra. 

Detta har redan så skett. Och säkerligen inte första gången det har hänt heller. Bara att det blev så mycket mera extremt denna gång. 

Ni är skadliga för varandra och någon av er kommer att förlora på det här förhållandet. Bättre ni går till psykologen och gör slut på plats så psykologen kan handhava de insatser och resurser som behövs för er då åtminstone en av lär vara självmordsbenägen.

Det kommer säkerligen bli bättre i någon månad  på sin extrema höjd, några. Men sedan kommer det att krascha igen. Bättre ni går skilda vägar redan nu så kanske ni båda överlever det.

Kvittar väl vad jag säger för du har redan dömt ut oss men nä, det har inte skett innan och det ska fan inte ske igen. Vi är så mycket bättre än så så det är bara en fet jävla skämskudde på oss båda att det blev så.
  • Anonym (Why)
    Core skrev 2024-04-09 19:49:27 följande:
    Resonerar du så nu kommer du göra det nästa gång också. Vänta och se! Nu visar han sina absolut finaste sidor, till och med fantastiska säkert. Det är en del av dansen. Ge det ett par fyllor och ni är i samma läge igen. Sen är han fantastisk igen. Och så vidare. Du är så jävla intrasslad att nån anhörig skulle behövt ge dig en slap!
    Om detta var hur vårt förhållande såg ut rent allmänt så hade jag verkligen hållit mes sig men så är inte fallet. Jag vet att vi inte är såhär. Men jag förstår dig ur en utomstående perspektiv för jag hade troligen gett samma råd. 
    Det får inte ske igen och båda kommer säga hejdå om det sker igen
  • Anonym (Why)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 20:06:24 följande:

Håller med. Men förundras ändå att det hela tiden talas just om alkoholintaget i relation till trådens ämne.

Han började dricka.

De började tjafsa.

Ts hotade att vara otrogen.

Därefter så var även ts den som slog det första slaget.

Ändå så hakar ni upp er på att han drack. Lite märkligt kan jag tycka när det är ts som har gjort det värsta.

Eller vadå, skulle dom aldrig ha bråkat om han bara inte drack? Återigen, det var ts som hotade om att vara otrogen. Han hotade först efter det tillbaka.

O det var ts som slog första slaget.

I mina ögon så är ts klart mycket värre än att han började dricka öl på lördags morgonen.

Du har en stark poäng. Kanske hade det inte hänt om han inte börjat dricka men det hade absolut inte eskalerat om jag inte sagt som jag sa och jag hade inte fått ett slag om jag inte slagit först!
  • Anonym (Why)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-09 20:24:09 följande:
    Han hotade att döda dig. Har du glömt det?
    Det är inte glömt men vi har valt att lägga det bakom oss. 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 20:32:33 följande:

Har dömt ut er ja, därför att jag känner till där det gick åt helvete för ett par där den ena tog sitt liv. De levde som ni gör. Eggandet, svartsjukan,, tjafsandet, slagsmålen. O då var inte det fysiska det värsta utan det var den psykiska misshandeln av varandra som ledde till att den ena tog sitt liv. 

Man håller inte på så i en vuxen värld. Man ska veta bättre och man ska vara rädda om varandra annars tillräckligt smarta att lämna varandra.

Det du säger att "det kändes så främmande" ja, okej, det kanske var första gången då. Men knappast den sista. 

Den som lever får se
  • Anonym (Why)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-09 20:45:29 följande:

Självklart hade ni tjafsat ändå. Kanske inte just då men förr eller senare. 

Du missförstod i övrigt mitt inlägg. 

Alla skyddar dig i tråden för att du är en kvinna och skuldbelägger honom för att han är en man. Det jag försökte påpeka var att det var du som hotade först. Sedan var det du som gav första slaget. 

Han reagerade bara känslomässigt på ditt utspel och ni båda gick så pass långt utför att ni började slåss. 

Du ts behöver söka hjälp. Du är en 40 årig kvinna som beter dig som en 14 åring och dessutom slåss??? Du har seriösa problem ärligt talat. Och din kille borde definitivt vara den som aktar sig för dig än tvärtom! 

Om detta varit hur jag agera på vardaglig basis så hade det varit sant. Dock är inte fallet sådant och därför tänker jag inte belasta vården utan helt enkelt aldrig göra något liknande igen vilket känns extremt lätt att lova
Svar på tråden Lördag som eskalera